روانشناس در رشت

بازدید: 1273

 

روانشناس در رشت

نکاتی که قبل از انتخاب روانشناس در رشت باید بدانید :

مراجعه به روانشناس در رشت برای درمان برخی از اختلالات روحی روانی تاثیر زیادی در سرعت و بهبود بیماری فرد دارد. باید در نظر داشته باشید که مراجعه به هر روانشناسی برای درمان هر نوع اختلالی مناسب نیست. پس قبل از مراجعه به روانشناس در رشت این نکات را در نظر داشته باشید.

روانشناس در رشت

نکته ۱ : روانشناسی هم علم است و هم هنر

همین که پیش یک نفر که تابلوی نظام مشاوره و روانشناسی در رشت دارد، مراجعه کنید کفایت نمی کند و صرف داشتن شماره نظام روانشناسی برای اعتماد کردن کافی نیست. چرا؟
زیرا غالب روانشناسان کار روان درمانی را نه علم صرف، که ترکیبی از علم و هنر می دانند، به این معنی که این کار هم نیاز به علم روانشناسی دارد که در نتیجه، افراد برای اشتغال در این زمینه در ایران باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند و هم نیاز به هنر خاص خود دارد. اما واقعیت این است که این هنر به این آسانی به دست نمی آید و ممکن است کسب آن برای برخی سال ها به طول انجامد. در این شرایط نمی توان به صرف داشتن شماره نظام روانشناسی اکتفا کرد و تصور کرد بدون هیچ شناختی می توان به روانشناس در رشت مراجعه کرد و مطمئن بود که او در کارش وارد است

نکته ۲ : تخصص در موضوعات مختلف روانشناسی

حوزه روانشناسی و مشاوره گسترده است. به همین دلیل متخصصان هر کدام از این رشته ها در مورد برخی موضوعات اطلاعات دارند و می توانند یاری رسان باشند. برای مثال، ممکن است یک متخصص بیشتر در زمینه مشکلات زوج ها کار کرده باشد، متخصصی دیگر در زمینه افسردگی، دیگری در زمیه اضطراب و دیگری در زمینه مشکلات نوجوانانشنایی با تخصص خاص روانشناسی که می خواهید به او مراجعه کنید می تواند در میزان موفقیت روان درمانی بسیار اثرگذار باشد.

موضوعات مختلف روانشناسی
  • روانشناس بالینی (ویژگی های شخصیتی، اختلالات عاطفی و مشكلات رفتاری افراد را با بهره گیری از ابزارهای روان شناختی مورد بررسی و درمان قرار می دهد.)
  • روانشناس مشاوره
  • روانشناس خانواده (جهت پیشگیری و درمان و کمک به خانواده‌ها ، کل خانواده را در بر می‌گیرد در واقع برای حل مشکل خانواده یا یکی از اعضا آن کل سیستم خانواده مورد توجه قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود علل بروز و عوامل تشدید کننده مشکل در داخل خانواده و در نوع روابط اعضا با یکدیگر مورد بررسی قرار گیرد.)
  • روانشناس تحصیلی
  • روانشناس تربیتی کودک (موضوعاتی از قبیل نقش وراثت و محیط در شكل گیری شخصیت كودك، چگونگی رشد بدنی، ذهنی،عاطفی، كلامی، اجتماعی ، حسی و حركتی، همچنین نحوه بازی، خویشتن داری، تقلید و همانند سازی كودك و نوجوان و تحولات دوران بلوغ)
  • روانشناس رشد
  • روانشناس شخصیت (ابعاد مختلف شخصیت، جنبه های ادراكی، هیجانی، ارادی و بدنی افراد و چگونگی سازگاری فرد با محیط مورد مطالعه قرار می گیرد.
  • روانشناس اجتماعی (در معیارها و هنجارهای اجتماعی، مناسبات بین گروهی، باورهای عام، تكوین بازخوردها و تغییرنگرش ها و نقش رسانه ای جمعی به مطالعه و تحقیق می پردازد)
  • روانشناس صنعتی و سازمانی
  • روانشناس مصرف
  • روانشناس کودکان استثنایی (به مطالعه ویژگی های جسمی، روانی، حسی، حركتی، شناختی و اجتماعی كودكان عقب مانده ذهنی، نابینا و نیمه نابینا، ناشنوا و نیمه ناشنوا، ناسازگار، مصروع، كودكان معلول جسمی- حركتی، دانش آموزان مبتلا به اختلال خاص در یادگیری و كودكان و نوجوانان تیز هوش و خلاق می پردازد.)
  • روانشناس مرض (اختلالات عاطفی و رفتاری و بیماری های مختلف روانی مورد بررسی قرار گرفته، روش های درمانی متداول در جهت حفظ بهداشت روانی ارائه می شود.)

روانشناس در رشت


اماکنی که می توانید
روانشناس در رشت را پیدا کنید :

  • کلینیک های حقیقی و حقوقی مشاوره (با تابلوی سبز رنگ سازمان نظام روانشناسی)
  • سازمان بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان زندان ها، کانون اصلاح و تربیت
  • مدرس های دانشگاه و ..
  • مشاور مدرسه یا معلم
  • مهد کودک
  • سرای سالمندان
  • کلینیک درمان اعتیاد
  • همکاران روانپزشکان

نکته ۳ : روشهای درمانی متفاوت روانشناسی

نکته مهمی که وجود دارد روش های متفاوت روان درمانی است. برخی مشاوران و روانشناسان به روش های مستقیم تر علاقه دارند، در حالی که برخی، روش هایی را ترجیح می دهند که کمتر مستقیمند و در نتیجه، رهنمودهای کمتری به مراجعان خود می دهند. بنابراین در قدم اول باید تا حدی از روشهای متعددی که روانشناسان استفاده می کنند، اطلاع داشته باشید و سپس در مورد متخصصی که می خواهید به او مراجعه کنید از طریق مراجعان قبلی یا افرادی که اطلاعات دقیقی در این زمینه دارند، اطلاعاتی کسب کنید.

در این 10 موقعیت به روانشناس در رشت مراجعه کنید

روانشناس در رشت

1 . بلوغ و دوران نوجوانی :

اگر شما و یا فرزندتان در سن بلوغ هستید ،تفاوتی ندارد، دریافت اطلاعات درست و کامل از روانشناس در رشت در مورد این دوران می تواند کمک بزرگی به شما کند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید .

2 . شکست در روابط صمیمانه :
شکست در روابط صمیمانه و به اصطلاح شکست عشقی حساسیت بیشتری دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم یادگیری مهارت هایی است که بتواند احتمال بروز شکست را برای ما کاهش داده و یا در صورت بروز چنین اتفاقاتی آسیب پذیری ما را کم کند.

3 . انتخاب همسر :
افراد زیادی ترجیح می دهند در زمینه انتخاب همسر از مشاوران و روانشناسان استفاده کنند و نکته مهمی که باید بدانید این است برای مراجعه به روانشناس در رشت جهت مشاوره انتخاب همسر لازم نیست شما نامزده کرده و یا موردی خاص را برای ازدواج درنظر گرفته باشید، بلکه می توانید پیش از ورود جدید به بحث انتخاب همسر، با شرکت در برنامه های آموزشی و کمک از روانشناس در رشت با معیارهایی که لازم است در نظر داشته باشید آشنا شوید.

4 . آغاز زندگی مشترک :
یکی از موقعیت های دشواری است که لازم است هر فردی در این زمینه اطلاعات کافی به دست آورد. آشنایی زنان از دنیای مردان و نیز برعکس، از مهمترین موضوعاتی است که لازم است همسران جوان در آن زمینه اطلاعاتی به دست آورند. درصد زیادی از اختلافات زناشویی به خاطر ناآشنایی همسران با ویژگی های جنس مقابل و البته آشنا نبودن با مهارت های مورد نیاز در زندگی مشترک است. البته یکی دیگر از ضرورت های آغاز زندگی مشترک، آشنایی با مهارت های لازم در زمینه روابط جنسی است.

5 . بچه دار شدن و فرزند پروری :
این دوران تربیت فرزند می تواند دشواری های زیادی داشته باشد و بعد از بچه دارشدن رابطه همسران نیز دچار نوسان می شود. مدیریت نکردن مسائل میتواند رابطه همسران را و البته آگاهی نداشتن از مهارت های فرزندپروری می تواند تجربه شیرین بچه دار شدن را به تجربه ای استرس زا و ناراحت کننده تبدیل کند. در این دوره میتوانید از روانشناسان حوزه تربیت کودک و نوجوان در رشت بهره ببرید.

6 . انتخاب رشته تحصیلی و شغل :
مشاوره های شغلی می تواند استعداد ها و توانمندی های فردی در اختیار شما بگذارد. البته قدم اول در انتخاب شغل انتخاب صحیح رشته تحصیلی است که روانشناس تحصیلی در رشت می تواند کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

7 . به سوگ نشستن برای نزدیکان :
از دست دادن نزدیکان ، یکی دیگر از موقعیت های دشوار زندگی است. استفاده از تجربه روانشناس در رشت در این موقعیت های دشوار می تواند کمک کند تا بهتر از این مرحله عبور کرده و عوارض کمتری را تجربه کنید.

8 . تغییرات میانسالی :
به صورت معمول بسیاری از افراد در این دوره سنی تصور می کنند دیگر به سنی رسیده اند که باید خودشان از عهده تمامی مسائل برآمده و از دیگران و به ویژه جوانترها کمک نگیرند. اما باید توجه داشته باشیدکه آگاهی یافتن از تغییرات این دوران، قدمی بسیار مهم در پیشگیری از مشکلات احتمالی است.

9 . ازدواج فرزندان
اینکه جوانان در زمان انتخاب همسر و ازدواج به روانشناس در رشت مراجعه کنند، تا حد زیادی امر پذیرفته شده ای است، اما واقعیت این است که به نظر می رسد برای تکمیل کار لازم است تا والدین همسران جوان نیز در زمان ازدواج آنها از خدمات روانشناسی در رشت استفاده کنند. درواقع در کشور ما و شهر ما یکی از دلایل مهم طلاق، دخالت خانواده ها عنوان می شود.

10 . طلاق
استفاده از خدمات روانشناس در رشت می تواند از بروز بسیاری از طلاق ها، به شرط استفاده صحیح و به هنگام از این خدمات جلوگیری کند، اما به هر صورت بخشی از طلاق ها اجتناب ناپذیرند.

روانشناس در رشت

روانشناس خود در رشت را چگونه پیدا کنیم؟

برای یافتن برخی از روانشناسان رشت کافیست به سایت مشاغل آنلاین رشت مراجعه کنید و جهت تهیه وقت مشاوره با تخفیف می توانید از سامانه رزرو مشاغل رشت استفاده کنید. با توجه ‌به پیچیدگی دنیای امروز، نیاز به مشاوره بیش‌ از پیش احساس می‌شود

روانشناس در رشت

نحوه استفاده از روانشناس در رشت ؟

1. بهترین شکل مشاوره با روانشناس در رشت، گفت‌وگوی رو در رو و حضوری است.
در این حالت فرصت دارید مسئله‌ی خود را کامل‌تر و با آسایش خاطر بیشتری مطرح کنید. مشاور هم اگر در دریافت برخی نکات نیاز به توضیحات بیشتر داشته باشد، می‌تواند فورا از شما سؤال کند. در ضمن، مشاور با دیدن چهره و بدن شما، می‌تواند از روی زبان بدن و لحن صدای‌تان اطلاعات بیشتر و موثق‌تری به‌دست آورد، اطلاعاتی که شاید به‌تنهایی از گفتار و کلام شما دریافت نشود.

2- مشاوره‌ی تلفنی با روانشناس در رشت
توصیه می‌کنیم فقط در شرایط اضطراری از مشاوره‌ی تلفنی استفاده کنید. یکی از منابع بسیار خوبِ مشاوره‌ی شنیداری در رشت، سامانه‌ی صدای مشاور با شماره‌تماس ۱۴۸۰ است.

3- مشاوره‌ی آنلاین روانشناسی در رشت
در این زمینه می‌توانید با مراجعه به وب سایت های روانشناسان در رشت ، از طریق ایمیل و پرسش و پاسخ و یا مکالمه متنی در خواست مشاوره خود را مطرح کنید . درلینک زیر برخی از روانشناسان رشت را میتوانید پیدا کنید و از خدمات مشاورره آنها با تخفیف استفاده کنید. یا با پرکردن فرم درخواست مشاوره، به‌صورت نوشتاری مطلب خود را بنویسید.

روانشناس در رشت

ویژگی‌های یک روانشناس کارآمد در رشت چیست؟
  • روانشناس خوب موظف است با توجه‌ به علائق، توانایی‌ها، مصلحت‌ها و اولویت‌های مختص به شما تصمیم بگیرد، نه خودش
  • روانشناس باید به شما کمک کند که خودتان تصمیم‌گیری را بیاموزید. وظیفه‌ی روانشناس ، فکرکردن با شماست، نه برای شما.
  • رابطه‌ی شما و روانشناس یا روان‌ درمانگرتان باید به‌ قدرکافی گرم و محبت‌آمیز باشد تا با احساس امنیت تمام بتوانید درمان شوید.
  • روانشناس شما در گذشته، خود باید از مشاوره و روان‌درمانی بهره‌مند شده باشد و التیامی را که شما به‌ دنبال آن هستید، خود نیز پیش‌تر در برخی جنبه‌های روحی‌اش به‌دست آورده باشد.
  • روانشناس و روان‌درمانگر شما، باید هم بر کشف منبع و منشأ الگوهای رفتاری و احساسیِ ناخواسته‌ی شما تمرکز کند و هم راه‌ها و روش‌هایی عملی و ملموس و قابل‌ اجرا به شما ارائه ‌دهد.


روانشناس در رشت

چطور به تخلفات روانشناس در رشت رسیدگی کنم؟

اگر از مشاور خود شکایت دارید ، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره مسئول رسیدگی به این شکایات است. در ضمن، این سازمان در هر استان شعبه دارد. می‌توانید با مراجعه‌ی حضوری، شکایت خود را مطرح کنید.

 




امتیاز کلی این مطلب (0)

0 از 5 ستاره

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0
نظر شما به سامانه مدیریت ارسال شده است.
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد