مرکز مشاوره در رشت

بازدید: 815

مرکز مشاوره در رشت


امروزه مراکز مشاوره زیادی در سطح شهر رشت وجود دارد که می توانید جهت رفع مشکلات روانشناسی خود به آنها مراجعه کنید اما چه مرکز مشاوره ای در رشت برای حل مشکلات شما که می تواند شامل مسائل زناشویی ، تحصیلی ، خانوادگی و ... باشد مناسب تر است؟ بسیاری از همشهریان ما به دلیل عدم شناخت نسبت بهمراکز مشاوره روانشناسی، نمی توانند بیماری یا اختلالات خود را درمان کنند. از این رو در اختیار قرار دادن آدرس برخی از مراکز مشاوره روانشناسی رشت و همچنین راهنمایی برای انتخاب یک مرکز مشاوره در رشت می تواند نقش اساسی در درمان مشکلات و اختلالات روانی هموطنان داشته باشد. در این مقاله علاوه بر معرفی برخی از روانشناسان در رشت به مشخصات و معیار های انتخاب یک مرکز مشاوره در رشت نیز می پردازیم .

مشخصات یک مرکز مشاوره در رشت

برای خیلی از افراد مهم است که بدانند مرکزی که برای مشاوره به آن رجوع می کنند خوب است یا نه . هر کسی معیارهایی برای انتخاب مرکز مشاوره مورد نظر خود دارد. خیلی ها ترجیح می دهند. از تجربیات دیگران استفاده کنند. و از طریق پرس و جو از آشنایان یک مرکز مشاوره را شناسایی کرده. و به آن مراجعه کنند. اما یک سوال همیشه در ذهن این افراد هست. اینکه یک مرکز مشاوره روانشناسی خوب واقعاً چه ویژگی هایی دارد؟ از کجا می شود فهمید که یک مرکز مشاوره روانشناسی، خوب است یا بد؟ در ارزیابی یک مرکز مشاوره روانشناسی چه معیارها و شاخص هایی را باید در نظر گرفت؟

مرکز مشاوره در رشت
معیارهای اصلی انتخاب یک مرکز مشاوره در رشت:

·         قابل دسترس بودن

·         بهره گیری از روانشناسان و درمانگران مجرب در یک مرکز مشاوره روانشناسی

·         بهره گیری از مشاوران و روانشناسان مجرب و دارای سطح علمی بالا

·         بهره گیری از متخصصان حوزه های مختلف روانشناسی

·         بهره گیری از شیوه های نوین مشاوره

·         مجهز به امکانات و تجهیزات روز دنیا

·         استفاده از روش های نوین درمان روانشناسی

·         برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح دانشگاهی و عمومی

·         طرف قرارداد با سازمان ها و شرکت های معتبر کشور

مرکز مشاوره در رشت
۱. قابل دسترس بودن مرکز مشاوره روانشناسی

اولین شرط یک مرکز مشاوره در رشت موقعیت مکانی آن است و همین موضوع دلیل بر پیدا کردن راحت و رفت و آمد آسان بیماران در مرکز مشاوره در رشت می باشد .

2 . استفاده از روانشناسان و درمانگران مجرب و متخصص:

علم به روز و تجربه یک روانشناس مکمل هم هستند و خیلی وقتها دیده شده که افراد مجربی با سالها تجربه در روانشناسی در یک مرکز مشاوره در رشت به علم به روز و روشهای نوین درمان روانشناسی مسلط نیستند و اصطلاحا بروز نیستند.لذا با وجود اهمیت و ضرورت تجربه در یک مرکز مشاوره، هر کدام از تجربه و یا تخصص به تنهایی نمی تواند پاسخگوی مسائل و مشکلات درمان جویان باشد و حضور افراد متخصص و بروز می تواند مکمل مشاوران مجرب شود و وجود یک کادر روانشناسی مجرب و متخصص در کنار هم می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب آن مرکز مشاوره توسط مشتری و بیمار گردد.

مرکز مشاوره در رشت
3 . توانایی ارائه خدمات در حوزه های مختلف روانشناسی

مرکز مشاوره در رشت باید در حیطه های مختلف روانشناسی ، مشاور داشته باشد . تا مراجع کنندگان براساس مشکلات روانشناسی که دارند از خدمات مرکز مشاوره بهره مند شوند که در ذیل حوزه های عمومی تخصصی مرکز مشاوره آورده شده است .

·    سنین مختلف(بارداری،نوزاد، کودک، نوجوان، جوان، سالمند)

·    اختلالات مختلف (اختلالات روانی، اختلالات جسمی . اختلالات یادگیری . اختلالات شخصیتی . اختلالات رفتاری)

·    حوزه های تخصصی روانشناسی(افسردگیوسواس، استرس، ترس، مشاوره فردی، خشم، مدیریت، انزوا،)

·    مشکلات خانوادگی (زناشویی، زندگی مشترک، ازدواج، طلاق، زنان، خانواده، مشاوره جنسی)

4. بهره گیری از شیوه های نوین مشاوره در یک مرکز مشاوره روانشناسی

با پیشرفت تکنولوژی در همه حوزه ها تحولات گوناگونی از جمله در خدمات مرکز مشاوره در رشت که امروزه به صورت مشاوره آنلاین، مشاوره تلفنی، مشاوره در فضای مجازی و … به وجود امده که باعث شده هزینه مشاوره ، رفت و آمد و هزینه های زمانی را تا حدودی کاهش دهد . بهره گیری از مشاوره در هر زمان از شبانه روز مورد توجه بیمارانی است که از این نوع خدمات استفاده میکنند.

مرکز مشاوره در رشت
5  . مجهز بودن مرکز مشاوره روانشناسی به امکانات و تجهیزات روز دنیا

برخی از روش های درمانی روانشناسی با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می شود . و اینکه یک مرکز مشاوره این امکانات را در اختیار داشته باشد یک امتیاز عالی است . در حال حاضر برخی از درمانهای روانشناسی با کمک نوروفیدبک و بیوفیدبک امکان پذیر است . که نیاز به تجهیزات خاص دارد . وجود این تجهیزات برای مرکز مشاوره روانشناسی دلیلی بر به روز بودن و همچنین تفکرات عالی مرکز مشاوره است.

6 . استفاده از روش های نوین درمان روانشناسی در مرکز مشاوره روانشناسی

روش های درمان روانشناسی انواع گوناگونی دارد که شامل روانکاوی . روش رفتاری- شناختی . خانواده درمانی . درمان رفتاری . گروه درمانی . درمان فردی . گشتالت درمانی و … که ممکن است در یک مرکز مشاوره روانشناسی همه روش های درمانی استفاده نشود ولی یک مشاور روانشناس باید از همه روش ها آگاهی داشته باشد چون هر بیمار برای درمان، روش های درمانی خود را می طلبد و اهمیت یک مرکز مشاوره در رشت استفاده از روش های درمانی جدید می باشد.
مرکز مشاوره در رشت
 7 . برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح دانشگاهی و عمومی در مرکز مشاوره روانشناسی


کارگاه های آموزشی را اصولا یک مرکز مشاوره معتبر برگزار میکند .کارگاه ها در سطح دانشگاهی و عمومی نقش بسیار زیادی در مقابله با مشکلات روانشناسی را دارا می باشند . نظام روانشناسی برای برگزاری کارگاه های روانشناسی قوانین و مقررات خاص خود را دارد که همین دلیلی بر معتبر بودن یک مرکز مشاوره در رشت می باشد و مهمتر از آن اگر از مدرسان دانشگاهی و مراکز بهزیستی استفاده شود .

8 . طرف قرارداد با سازمان ها و شرکت های معتبر کشور

برای سلامت روانی و مدیریتی سازمان و کارمندان ،مراکز دولتی و سازمان ها برای حل مشکلات کارمندان با مراکز مشاوره قرار داد می بندد . تنظیم قرار داد با مراکز مشاوره هزینه بالایی برای شرکت ها و سازمان ها دارد به همین منظور حساسیت خاصی وجود دارد.پس اگر اطلاع پیدا کردید که یک مرکز مشاوره در رشت قرار دادهای متعددی را با سازمان ها و ارگان ها دارد دلیلی بر معتبر بودن و سطح بالای آن مرکز می تواند باشد.

خرید آنلاین و با تخفیف خدمات مشاوره در سیستم رزرو آنلاین مشاغل رشت

امتیاز کلی این مطلب (0)

0 از 5 ستاره

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0
نظر شما به سامانه مدیریت ارسال شده است.
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد