مشاوره خانواده در رشت

بازدید: 777

مشاوره خانواده در رشت
همه افراد باید به صورت دوره ای تحت مشاوره و درمان مشاوران و روانشناسان قرار بگیرند. اما اگر شما تاکنون از راهنمایی هیچ مشاوره ی استفاده نکرده اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که خودتان و یا به همراه همسرتان در یک جلسه مشاوره فردی شرکت کنید .شاید اولین چیزی که به ذهن شما برسد، یک مشاوره خانواده در رشت چیست و اینکه چه ویژگی هایی باید داشته باشد.
مشاوره خانواده در رشت
مشاوره خانواده چیست؟
مشاوره خانواده شاخه ای از رشته مشاوره روانشناسی میباشد که میتواند به بهبود روابط خانواده در برقراری ارتباطات و رفع مشکلات کمک شایان کند.
مشاوره خانواده در رشت میتواند شامل تمامی اعضای خانواده و یا تعدادی از آنها که تمایل به شرکت دارند باشد. نوع مشاوره و درمان نیز بسته به شرایط حاکم بر خانواده میتواند کوتاه و یا دوره طولانی باشد. در جلسات مشاوره خانواده راه های تعمق در روابط خانواده و کنترل خود در مواقع پر تنش آموزش داده میشود. البته سر فصل آموزش ها میتواند بسیار متفاوت با موارد فوق باشد.
مشاوره خانواده برای چه کسی مفید است؟
مشاوره خانواده می‌تواند برای انواع گوناگون روابط و فرم‌های خانواده، اعتقادات و باورها مفید باشد.
مشاوره خانواده در رشت علاوه بر اینکه نیازها و مشکلات یک فرد در رابطه با خانواده‌اش را مورد تحلیل قرار می‌دهد، بلکه به روابط کلیدی دیگر زندگی او نیز توجه می‌کند. و همین موضوع مشاوره خانواده را برای تمام سنین و با هر پیشینه‌ای، به یک روش کاربری و مفید تبدیل کرده است.
خانواده‌هایی با پیشینه اجتماعی یا اقتصادی محروم ممکن است مشاوره خانواده خیلی برایشان مفید و کارامد باشد. دلیلش این است که این افراد نسبت به مسائل بیرونی خیلی آسیب پذیر ترند. مسائلی مانند بی‌کاری که می‌تواند به طور مشهودی بر زندگی و روابط آن افراد تاثیر بگذارد. یا خانواده‌هایی که دارای فرزندی با اختلالات رفتاری هستند نیز مشاوره خانواده را بسیار مفید می‌دانند.
مشاوره خانواده شامل چه چیزهایی می‌شود؟
مشاوره خانواده در رشت بدین صورت است که معمولا جلساتی تشکیل شده که در آن مشاور با اعضای خانواده یا یک رابطه، به گفتگو نشسته و در مورد مشکلاتی که بر روابط آنان تاثیر گذاشته بحث می‌کنند. این جلسات و همچنین تکنیک‌هایی که توسط مشاور استفاده می‌شود، با توجه به اهداف مشاوره، سن مشاوره گیرندگان، نیازها، منابع و ترجیحات افراد حاضر در جلسه تطبیق پیدا می‌کند.
به طور مثال جلسات مشاوره‌ای که در حضور کودکان صورت می‌پذیرد، ممکن است حاوی فعالیت‌هایی مانند نقاشی کشیدن یا بازی‌هایی باشد تا به آنها کمک کند از یک راه خلاقانه و تعاملی احساسات خود را بیان کنند.
برخی از روش‌هایی که در مشاوره خانواده پیاده می‌شود، از روش‌های درمانی دیگر اقتباص شده‌اند، برخی هم از راه‌های تجربی به دست آمده‌اند، اما تمام این راه و روش‌ها همگی طراحی شده‌اند تا به خانواده‌ها و عشاق کمک کنند تا بر مشکلاتشان چیره شوند و به یک رابطه مفید و عمیق‌تری با یکدیگر دست پیدا کنند
وظایف اولیه مشاور خانواده از دید روانشناسی چیست؟
مشاور روانشناسی وظایف بسیاری دارند که از میان آنها میتوان به ارزیابی خانواده، زوج درمانی، خانواده درمانی، آموزش و تمرین و مطالعه درباب موضوعات مربوط به خانواده و بهبود آن.به عبارت دیگه افراد متخصص در رشته روانشناسی میباشند که به موضوعات مربوط به خانواده و کودکان میپردازند. هدف آنها محافظت از حقوق افراد در خانواده و تعریف صحیح برای تمامی افراد میباشد. مشاوره روانشناسی خانواده یکی از مهم ترین اقدامات برای حفظ سلامت خانواده و به تبع آنها جامعه و کشور میباشد.مشاوره خانواده را میتوان ابتدایی ترین اقدامات افراد آگاه در راستای حفظ بنیان خانواده از تمامی جهات دانست.
 مشاوره خانواده در رشت
10 دلیل برای استفاده از مشاور خانواده
•    زمانی که فرزندان با مشکلاتی همچون مدرسه، سوء مصرف مواد و یا اختلال در خوردن مواجه هستند
•    زمانی که یک ضربه بزرگ و یا یک تغییر عظیم خانواده را تحت تاثیر قرار میدهد
•    از دست دادن غیر منتظره یا آسیب دیدگی یکی از اعضای خانواده
•    ورود یک عضو جدید به خانواده
•    خشونت خانوادگی
•    طلاق
•    اختلافات والدین
•    بررسی رایج ترین انواع مشاوره خانواده
مشاوره خانواده چه کمی به ما می‌کند؟
مشاوره خانواده شکلی از روان درمانی است که تلاش می کند با کاهش استرس و تعارضات اعضای خانواده به وسیله بهبود ارتباطات و تعاملات بین اعضای خانواده، طراوت و خوشبختی را در خانواده تضمین کند.
جلسات مشاوره خانواده در رشت عمدتاً به صورت مشاوره فردی برگزار می‌شود. این نوع مشاوره ، مشکلات را به عنوان الگوها و یا سیستمهایی در نظر میگیرد که نیاز به تنظیم دارند و تلاش می کند تا با استفاده از نبوغ ویژه هر فرد و ویژگی های درونی او کار درمان و یا مشاوره خانواده را انجام دهد.
 مشاوره خانواده در رشت
 5 نتیجه مثبت استفاده از مشاورخانواده در رشت
•    سلامتی در خانواده توسعه پیدا کند و حفظ شود
•    انسجام و ارتباط میان اعضای خانواده را تقویت می کند
•    رویکرد حل مسئله را با کمک الگوهای خانوادگی، به صورت پویا در ذهن اعضای خانواده شکل می‌دهد
•    درک و همدلی را در بین اعضای خانواده ایجاد میکند و گسترش میدهد
•    و تعارضات بین اعضای خانواده را کاهش می‌دهد.
کجا میتوان از خدمات مشاوره خانواده در رشت استفاده کرد؟
به طور عام میتوان در کلینیک های روانشناسی، بیمارستان ها، کلینیک ها، مدارس  و به طور کل در مراکز درمانی از خدمات مشاوره خانواده در رشت استفاده کرد.

خرید آنلاین و با تخفیف خدمات مشاوره در سیستم رزرو آنلاین مشاغل رشت

امتیاز کلی این مطلب (0)

0 از 5 ستاره

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0
نظر شما به سامانه مدیریت ارسال شده است.
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد