تماس با سایت مشاغل رشت: 920 10 910 013 داخلی 1

بهترین متخصص ارتودنسی در رشت

بازدید: 5560

بهترین متخصص ارتودنسی در رشت

 
 
 
 
متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت در رشت
 
 
 
 
 
ارتودنسی در رشت - دکتر ساره کشاورز ارتودنسی در رشت - دکتر ساره کشاورز
ارتودنسی در رشت - دکتر ساره کشاورز ارتودنسی در رشت - دکتر ساره کشاورز
ارتودنسی در رشت - دکتر ساره کشاورز
ارتودنسی در رشت - دکتر ساره کشاورز متخصص ارتودنسی در رشت - دکتر ساره کشاورز
متخصص ارتودنسی در رشت - دکتر ساره کشاورز متخصص ارتودنسی در رشت - دکتر ساره کشاورز
 

ارتودنسی چیست ؟
ارتودنسی علمی است که هدف از آن مرتب کردن دندان ها  و ایجاد ظاهری مطلوبتر و لبخندی زیباتر می باشد . درمان های ساده و نامرتبی های خفیف توسط دندانپزشکان " جراح دندانپزشک " و موارد نامرتبی شدید و پیچیده توسط بهترین متخصص ارتودنسی در رشت درمان میگردد . متخصص ارتودنسی مستلزم گذرندان دوره سه تا چهار ساله پس از اتمام دوره شش ساله دندانپزشکی عمومی می باشد .

در چه سنی باید جهت اولین معاینه ارتودنسی اقدام کنیم ؟
کودکان و بزرگسالان هر دو میتوانند از مزایای درمان ارتودنسی در رشت بهره مند شوند زیرا دندان ها را در هر سنی می توان حرکت داده و منظم نمود . اما از آنجایی که کنترل رشد و تکامل در درمان بعضی از مشکلات ارتودنسی امری ضروری می باشد، انجمن ارتودنتیست های آمریکا ؛ سن 7 سالگی را به عنوان اولین معاینه ارتودنسی توصیه نموده اند . زیرا در بعضی از موارد، هر چه درمان زودتر شروع شود، مراحل درمان آسان تر میگردد و در صورتی که تا پایان رویش دندان های دائمی(12 سالگی) که رشد صورت دراتمام است صبر شود، تصحیح روابط دندانی فکی مشکل تر میگردد.
چرا ارتودنسی در دوره دندان های شیری اهمیت دارد ؟
کودک شما از حدود 8-6 ماهگی شروع به رویش دندان های شیری خود می کند که تا دو سالگی به ده عدد در هر فک (جمعا 20 عدد) می رسد. علی رغم توجه کمی که در دید عموم مردم جامعه نسبت به دندان های شیری و حفظ و سلامت آنها وجود دارد، باید یادآور شد دندان های شیری علاوه بر عملکرد جویدن و زیبایی در حفظ و نگهداری فضای لازم برای رویش دندان های دائمی نقش بسیار مهمی دارند . از آنجا که اکثر مردم این دندان های دائمی نقش بسیار مهمی دارند . از آنجا که اکثر مردم این دندان ها را موقتی می دانند ، به آنها رسیدگی نمی کنند و از سلامت این دندان ها غافل می مانند، در حالی که از دست رفتن یک دندان شیری در نواحی عقب دندان دهان به منزله از دست رفتن یک دندان دائمی می باشد .
آیا درمان توسط  بهترین متخصص ارتودنسی در رشت دارای محدودیت سنی می باشد؟
درمان ارتودنسی به هیچ وجه دارای محدودیت سنی نبوده و امروزه با افزایش نیاز به زیبایی تعداد بیماران بزرگسال جهت درمان ارتودنسی افزایش یافته است که در این افراد میتوان از ارتودنسی نامریی یا براکتهای کریستالی به جای فلزی استفاده کرد .
مشکلات قابل درمان توسط بهترین تخصص ارتودنسی در رشت

نامرتبی دندان ها (crowding)
علت نامرتبی دندان ها، کوچکی فک و بزرگی دندان ها می باشد . جفت نشدن دندان ها و ظاهر نامناسب از جمله نتایج نامرتبی دندان ها می باشد . درمان نامرتبی دندان ها بستگی به میزان بی نظمی دراد . گاها میتوان با استفاده از فضای دندان های شیری ، از کشیدن بی مورد دندان های دائمی جلوگیری نمود.
بیرون زدگی دندان های بالا (overjet)
در این حالت دندان های جلوئی بالا بیش از حد معمول، بیرون زده بوده و در نتیجه مستعد ضربه می باشند. این مشکل میتواند به علت رشد نامتعادل فکین (کوچکی فک پایین درمقایسه با فک بالا) باشد . مکیدن انگشت یا پستانک نیز میتواند علت این عارضه باشد که نیاز به درمان زود هنگام دارد .
هم پوشانی بیش از حد دندان ها(deep bite)
در این حالت دندان های جلوئی پایین بسیار نزدیک کام هستند که میتواند باعث آسیب استخوان آن ناحیه و زخم لثه ای شود .
عدم هم پوشانی دندان ها (open bite)
در این حالت دندانهای جوئی بالا و پائین با هم در تماس نیستند و تمام نیروهای ناشی از جویدن به دندان های خلفی وارد می شودکه میتواند باعث سایش دندان ها ی خلفی، کاهش قدرت جویدن و اختلال در تکلم گردد.
فاصله بین دندان ها (spacing)
این حالت زمانی رخ می دهد که بعضی ازدندان ها وجود نداشته باشد، کوچک باشند یا قوس دندانی خیلی پهن باشد، این وضعیت اغلب باعث ظاهر نامناسب فرد میگردد.
بسته شدن معکوس دندان ها(crossbite)
در حالت عادی دندان های جلوئی بالا حدود 2 میلیمتر جلوتر از دندان های قدامی پائین قرار دارند اما در کراس بایتت برعکس دندان های فک پایین جلوتر از دندان های فک بالا قرار دارند که نیاز به درمان ارتودنسی دارد.

بهترین متخصص ارتودنسی در رشت - دکتر ساره کشاورز

آیا ارتودنسی سریع خوب است ؟
متاسفانه برخی از دندانپزشکان با سوء استفاده از نگرانی بیماران نسبت به طول درمان ارتودنسی اقدام به تبلیغاتی با عناوین اتودنسی سریع یا ارتودنسی در یک جلسه و با ارتودنسی با لیزر میکنند . در این موارد آنها در واقع با تراش دندان ها در نواحی بیرون زده و ترمیم دندان ها (کامپوزیت با لامینیت) در قسمت های تورفته اقدام به رفع ظاهری مشکل ناردیفی دندان ها میکنند .علی رغم جلب نظر اولیه بیمار این امر در دراز مدت منجر به آسب جدی دندان ها حتی گاها تاسر حد کشیدن برخی دندان ها طرف سال های بعد خواهد شد .

ارتودنسی شامل چه درمان هایی می باشد ؟
درمان توسط
بهترین متخصص ارتودنسی در رشت شامل دو فاز می باشد :
1) فاز یک :(ارتودنسی متحرک) بازه سنی 6 تا 12 سال د
در این سن دندان های شیری در دهان وجود دارند . هدف از درمان ایجاد فضای لازم جهت رویش دندان های دائمی و همچنین به دلیل وجود رشد استخوانی امکان درمان کوچکی فک یا جلوگیری از رشد بیش از حد فک وجود دارد .
2)فاز دوم : (ارتودنسی ثابت)سنین بالای 12 سال
هدف اصلی این فاز درمانی برطرف کردن کلیه نامرتبی های دندانی و ایجاد لبخندی زیبا و جذاب می باشد که نهایتا باعث افزایش اعتماد به نفس افراد می گردد. درمان در این مرحله به صورت ثابت و توسط براکت ها می باشد که روی دندان ها چسبانده می شوند  ودندان ها توسط سیم به هم متصل شده و با کنترل و تنظیم نیروی سیم می توان دندان ها را ببه صورت سه بعدی در جهت مطلوب حرکت داد .
مدت زمان درمان ارتودنسی چه میزان می باشد ؟
درمان فازیک که توسط پلاک متحرک انجام می پدیزد، بسته به هدف درمانی میتواند از 6 ماه تا 2 سال متغیر باشد . متوسط زمان درمان ارتودنسی ثابت (فاز 2) حدود 24 ماه می باشد که پس از چسباندن براکت بر روی دندان ها بیمار هر ماه یکبار به ارتودنتیست جهت درمان مراجعه میکند.
آیا میتوان درمان ارتودنسی در مدت زمان کمتری صورت گیرد ؟
با توجه به این مساله که دندان ها و بافت های نگهدارنده آن زنده و دارای عروق و اعصاب می باشند اعمال نیروی بیش از حد و یا زودتر از زمان ایده آل باعث به خطر افتادن سلامتی دندان ها و بافت های آن میگردد. بنابراین درمان سریع ارتودنسی علاوه بر نداشتن مزیت درمانی غلط و غیر علمی محسوب می گردد .
منظور از ارتودنسی نامریی چیست ؟
در افرادی که در طی درمان تمایل به دیده شدن براکت ها در دهان ندارند، از براکت های کریستالی استفاده میگردد که بر خلاف براکت های فلزی دیده نمی شوند و برای این افراد که اکثرا بزرگسال می باشند بسیار کاربردی می باشد . البته درمان های غیر علمی نیز که به صورت تراش دندان های نامرتب و ارتودنسی یک جلسه ای نامیده می شود نیز ممکن است به بیماران پیشنهاد داده شود که بر خلاف اصول علمی بوده و گاه حتی می تواند  منجر به از دست رفتن دندان گردد.
 
بهترین متخصص ارتودنسی در رشت - دکتر ساره کشاورز
 
 

Tags: متخصص ارتودنسی رشت متخصص ارتودنسی در رشت

امتیاز کلی این مطلب (1)

0.5 از 5 ستاره

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0
نظر شما به سامانه مدیریت ارسال شده است.
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : فیس بوک  - گوگل پلاس - - توئیتر - - واتس اپ - - تلگرام - - اینستاگرام - - لینکدین -

درباره ما

erasht mini logo ما فضای مجازی رشت هستیم
درگاهی جهت دسترسی به اطلاعات شهر ، آب و هوا ، مشاغل و آگهی های نیازمندی و فروش


warning logo شرایط درج اگهی ها
مسئولیت آگهی های درج شده در این سایت بر عهده آگهی دهنده می باشد.

تماس با ما

rasht-map

دفتر مرکزی ما :

شهر باران ، منطقه شهر یاران

بین بوستان دانشجو و مفاخر

ساختمان سرو ، طبقه سوم

تلفن: 01391010920 داخلی 1

سامانه پیامک : 10007412

نمادهای اعتماد و مجوزها

logo-samandehi

Offcanvas Module

Our themes are built on a responsive framework, which gives them a friendly, adaptive layout