تماس با سایت مشاغل رشت: 920 10 910 013 داخلی 1

دکتر یاسمن صادقی - متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در رشت

بازدید: 5353

دکتر یاسمن صادقی
 

متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در رشت

دارای بورد تخصصی
 
استادیار دانشگاه 
 
 
 
 

چرا باید به متخصص دندانپزشکی ترميمی و زيبايی در رشت مراجعه کنیم؟

زيبايي دندان‌ها گاهي به خودي خود ممکن نيست و نياز به ترميم مي‎‎باشد. هم چنين به مرور زمان دندان‌ها دچار ساييدگي، پوسيدگي و يا تغيير رنگ مي‎‎شوند که تمامي اين موارد بايد بر طرف شوند تا دندان‌ها دوباره به حالت اوليه خود بازگردند. شاخه دندانپزشکی ترميمي و زيبايي نيز به همين دليل شکل گرفته و متخصصاني که در اين حوزه فعاليت مي‎‎کنند، هدف خود را بکارگيري فنون و تکنيک‎ها‎‎يي به منظور سهولت در درمان‌هاي ترميمي قرار داده اند.

کار متخصص دندانپزشکی ترميمی و زيبايی در رشت چیست :

به طور کلي دندانپزشکي ترميمي و زيبايي اشاره دارد به هرکاري که باعث بهبود ظاهر دندان ها و لثه ها ي فرد شود .

 

دکتر یاسمن صادقی - متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در رشت

 

هدف از مراجعه به متخصص دندانپزشکی ترميمی و زيبايی در رشت چیست؟

• بهره گرفتن از روش هاي طراحي براي جايگزيني دندان هاي از دست رفته
• ترميم دندان هاي آسيب ديده
• جايگزيني دندان هاي فرسوده و از کار افتاده
• درمان بيماري لثه و در برخي از موارد درمان بيماري هاي دهان است .

 

دکتر یاسمن صادقی - متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در رشت


متخصصين در اين رشته در درجه اول به : زيبايي دهان و دندان در رنگ ، موقعيت ، شکل ، اندازه ، هم ترازي و ظاهر کلي لبخند تمرکز مي کنند. باز سازي ، ترميم و زيبايي دندان ها مي تواند در برگيرنده اين موارد باشد : شناسايي يا تخصص ترميمي و زيبايي دندان

متخصصین دندانپزشکی ترميمی و زیبایی در رشتاز يک سو طيف وسيعي از درمانها شامل ترميم هاي پيشگيرانه و محافظه کارانه تا بازسازي دندانهايي که به ميزان زياد دچار تخريب شده‌اند و گذاشتن روکش ايمپلنت را انجام می دهند و از سوي ديگر در تصحيح ناهنجاري زيبايي دندانهاي جلو از جمله بدرنگي‌ها، منظم کردن دندانها، بستن فاصله بين دندانها، صاف کردن دندانهاي کج رويش يافته و … را در نیز انجام می دهند.

دکتر یاسمن صادقی - متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در رشت

انواع درمانهاي زيبايي دندان که توسط متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در رشت انجام می شود. :

 

  • درمان تغيير رنگهاي دنداني: تغيير رنگ دندانها بدلايل مختلف اتفاق مي‌افتد که اين تغيير رنگها معمولا عمقي مي باشد از سوي ديگر نوشيدن بيش از حد چاي و کشيدن سيگار باعث تغير رنگ مي شوند.امروزه ميتوان با استفاده از داروهاي سفيد کننده و خاص و بدون صدمه به نسج دندان اين تغيير رنگها را اصلاح نمود در مواردي که تغيير رنگ به دارو جواب مناسب ندهد مي‌توان با استفاده از يک صفحه کامپوزيتي يا سراميکي (چيني) که لامينيت ناميده مي‌شود و روي سطح بيروني دندان که به سمت لب قرار دارد چسبانده ميشود درمان نمود.

  • بستن فضاي بين دندانها: بعلل مختلف ممکن است فضا بين دندانها موجود باشد در بعضي بيماران فضا بين دو دندان يا بصورت منتشر بين تمام دندانهاي جلو باشد مي توان با استفاده از کامپوزيت يا لامينيت سراميکي (صفحه چيني) فضاها را بست و ظاهري بسيار زيباتر ايجاد نمود.
  • منظم نمودن دندانها : در گذشته تنها راه حل منظم کردن دندانهايي که چرخيده اند، روي هم قرار گرفته، کج رويش يافته اند و … ارتودنسي بوده است که در بعضي مواد بعلت طولاني بودن مدت درمان ارتودنسي (از يک تا چند سال) يا بالا بودن سن بسياري از بيماران تمايل به ارتودنسي ندارند. خوشبختانه اکنون با استفاده از لامينيتهاي کامپوزيتي سراميکي که روي سطح بيروني دندانها کار گذاشته مي شوند مي توان اقدام به درمان در حداقل زمان (?-? هفته) نمود (بايستي در نظر داشت در موارديکه نامنظمي شديد است تنها راه درمان ارتودنسي مي باشد.)
  • ترميم دندانهاي شکسته: بعلل مختلف ممکن است دندانهاي جلو دچار شکستگي شوند .در گذشته تنها راه درمان روکش يا کراون بود که مستلزم تراش زياد دندان مي‌باشد خوشبختانه امروزه مي توان بلا فاصله و با استفاده از ترميم‌هاي کامپوزيتي يا لامينيت‌هاي سراميکي که نياز به حداقل آماده سازي را دارند اقدام به درمان نمود بطوريکه آنقدر طبيعي بازسازي انجام شود که قابل تشخيص نباشند.همين اتفاق بعلل مختلف ممکن است براي دندانهاي آسياب (دندانهاي عقب يا خلف) پيش آيد ،که در گذشته تنها راه حل استفاده از ترميم‌هاي کامپوزيتي همرنگ دندان يا پرکردگيهاي مخصوص ار جنس چيني که در لابراتوار ساخته مي شوند و از استحکام بسيار بالايي برخوردارند با حداقل تراش و آسيب نسج سالم دندان آنها بازسازي نمود.
  • افزايش طول دندانها: بعضي بيماران بصورت وراثتي داراي دندانهايي کوتاه هستند يا اينکه بعلت سايش، شکستگي يا افزايش سن دندانهايشان کوتاه شده است که مي توان براحتي اين مشکلات را درمان نمود.
  • درمان دندانهايي که بد شکل يا کوچکتر از حد طبيعي هستند: در بعضي موارد يک يا چند دندان کوچکتر از حد طبيعي بوده يا بعلت نبود مادرزادي يک دندان، دندان مجاور در محل غير طبيعي رويش مي يابد و باعث مي شودند لبخند بيمار غير طبيعي و نازيبا باشد که مي توان با حداقل تراش يا بدون تراش با استفاده از پوشش از جنس کامپوزيت يا سراميک شکل و اندازه مناسب را ايجاد و لبخند طبيعي و زيبا براي بيمار فراهم نمود.
  • ترميم دندانهاي آسياب (خلفي) با مواد همرنگ: مي‌توان براحتي و بدون نگراني از اين مواد (ترميم هاي همرنگ)براي ترميم دندانهاي آسياب استفاده کرد بشرطي که دندانپزشک از تخصص و مهارت کافي برخوردار بوده و از انواع مقاوم مواد که مخصوص ترميم دندانهاي آسياب هستند استفاده نمايد در اين صورت مي توان مطمئن بود که ترميمي زيبا و با دوام (طول عمر ?- ?? سال ) انجام شده که هنگام خنديدن و يا باز بودن دهان به هيچ وجه قابل تشخيص نمي‌باشد. از اين مواد هم در حفرات کوچک و هم در حفرات بزرگ مي‌توان استفاده نمود. بديهي است که در صورتيکه يک دندان پوسيده درست ترميم و يا بازسازي شود در آينده نياز به درمانهاي نياز به درمانهاي وسيعتر نظير درمان ريشه (درمان عصب) قراردان روکش يا جايگزيني با ايمپلنت نخواهد داشت.
  • جايگزيني دندانهاي از دست رفته با ايمپلنت: خوشبختانه گذاشتن ايمپلنت در محل دندان از دست رفته کمک بزرگي به بيماران است تا مشکل بي دنداني نداشته باشند براي اين منظور درمان شامل دو مرحله مي باشد: 1: جراحي 2- گذاشتن روکش

هزينه دندانپزشکی ترميمی و زيبايی در رشت :

در واقع خدمات دندانپزشکي زيبايي در جهت اصلاح ناهنجاري هاي دندان، صرفا براي اصلاح طرح لبخند و رسيدن به زيبايي است. داشتن دندان هاي يک دست و سفيد شايد آرزوي همه باشد. دندان هاي نامرتب و زرد رنگ دلايل بسياري دارد. امکان دارد فاصله ي بين دندان ها و يا روي هم قرار گرفتن آن ها به دلايل ژنتيکي، مشکل فک، مکيدن انگشت در دوران کودکي و ... باشد. بيشتر روش هاي زيبايي دندان داراي طول عمر مشخصي است يعني بعد از مدت زمان مشخصي نياز به ترميم دارند. هزينه ترميم زيبايي دندان شايد دغدغه ي بسياري از افراد باشد اما هزينه نبايد باعث جلوگيري از درمان ناهنجاري هاي دنداني شود. دندانپزشکي شامل هزينه هايي است که ترميم زيبايي بخشي از اين هزينه هاست.

دکتر یاسمن صادقی - متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در رشت
 
 

امتیاز کلی این مطلب (0)

0 از 5 ستاره

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0
نظر شما به سامانه مدیریت ارسال شده است.
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : فیس بوک  - گوگل پلاس - - توئیتر - - واتس اپ - - تلگرام - - اینستاگرام - - لینکدین -

درباره ما

erasht mini logo ما فضای مجازی رشت هستیم
درگاهی جهت دسترسی به اطلاعات شهر ، آب و هوا ، مشاغل و آگهی های نیازمندی و فروش


warning logo شرایط درج اگهی ها
مسئولیت آگهی های درج شده در این سایت بر عهده آگهی دهنده می باشد.

تماس با ما

rasht-map

دفتر مرکزی ما :

شهر باران ، منطقه شهر یاران

بین بوستان دانشجو و مفاخر

ساختمان سرو ، طبقه سوم

تلفن: 01391010920 داخلی 1

سامانه پیامک : 10007412

نمادهای اعتماد و مجوزها

logo-samandehi

Offcanvas Module

Our themes are built on a responsive framework, which gives them a friendly, adaptive layout