دکتر نوید حسین زاده - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

بازدید: 6491

کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

دکتر نوید حسین زاده

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
 
 
دکتر نوید حسین زاده - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در رشت

دیسک کمر و گردن
بیماریهای روماتیسمی و اعصاب محیطی
نوار عصب و عضله EMG
 
پذیرش: عصر روزهای شنبه تا چهارشنبه با تعیین وقت قبلی 
 
آدرس: رشت - گلباغ نماز , نبش ورودی شهرک بهشتی، مجتمع پزشکی باران، طبقه سوم، واحد 404
 
تلفن: 33720203-013
 
 
وب سایت :
 
www.dr-nhz.com
 
اینستاگرام: drnavidhosseinzadeh

دکتر نوید حسین زاده - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در رشت
 
 
 

متخصص طب فیزیکی در رشت

 

مقاله درد شانه :

 

مفصل شانه یکی از حساس ترین و آسیب پذیرترین مفاصل بدن می باشد و موارد مراجعه زیادی به پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی جهت انجام درمان های غیر جراحی و همچنین ارجاع به متخصصین محترم ارتوپدی جهت انجان درمان جراحی را به خود اختصاص می دهد. دلیل اصلی این آسیب پذیری یکی این است که مفصل شانه در تمام جهات با دایره حرکتی (range of motion) نسبتا بالا توانایی حرکت دارد و این در حالی است که ساختار مفصل طوری نیست که عوامل استخوانی ساپورت کافی جهت حفظ مفصل از آسیب داشته باشد و محافظ اصلی مفصل جهت جلوگیری از آسیب عضلات و تاندون های مفصل می باشند.
 
ادامه مطلب در سایت دکتر نوید حسین زاده (متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در رشت)

------------------

مقاله سندرم درد میوفاسیال :

سندرم درد میوفاسیال بسیار شایع می باشد و این در حالی است که از سوی بیماران و حتی برخی پزشکان کمتر شناخته شده می باشد. البته متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی با این عارضه آشنایی کامل دارند.

وقتی عضله در معرض فشار مداوم و زیادتر از حد تحمل قرار می گیرد دچار خستگی و نوعی از بحران انرژی می شود. این فشار و انقباض مداوم می تواند یک پوزیشن ثابت مثلا حین کار با کامپیوتر باشد و لزوما برداشتن وزنه سنگین نیست. عضله در این حالت دچار انقباض دائمی در برخی از فیبرهای خود شده و این فیبرها در هم گیر کرده ایجاد یک باند سفت منقبض یا taught band می کنند که به راحتی قابل لمس می باشد. بیمار با درد مداوم که ممکن است انتشار به مناطق دیستال داشته باشد مراجعه می کند که بیماران معمولا به دلیل عدم تشخیص بیماری با احتمال بیماریهای قلبی یا معده تحت آزمایشات و عکی برداریهای متعدد قرار می گیرندکه همگی بی نتیجه می باشد . این درد که بیشتر ماهیت سوزشی و تیز دارد با تنش عصبی، بی خوابی و سرما ممکن است تشدید شود. گاهی تحریک ریشه های عصبی (رادیکولوپاتی ها) زمینه ساز این گرفتگی های عضلانی است که ممکن است بیمار آن را تحت عنوان قلنج یا گرفتگی عضله عنوان کند.

متخصص طب فیزیکی با اخذ شرح حال کامل و معاینه فیزیکی و در نظر داشتن عوامل زمینه ساز به تشخیص رسیده و بعد از توضیح به بیمار در مورد روش درمانی مناسب اقدام به درمان می نماید.

ادامه مطلب در سایت دکتر نوید حسین زاده (متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در رشت)

------------------

مقاله آرتروز :

کمتر کسی هست که با آرتروز یا ساییدگی غضروف مفصلی آشنایی نداشته باشد. غضروف مفصلی که سطح مفصلی استخوان را پوشانده وظیفه ایجاد لغزندگی و کاهش اصطکاک حین حرکت و خم و راست شدن مفصل را به عهده دارد و این عارضه ناشی از دژنراسیون (تخریب تدریجی) غضروف داخل استخوان می باشد. آرتروز یا استئوآرتریت در غالب مفاصل بدن می تواند بروز کند اما مفاصلی که به طور شایعتر درگیر می شوند شامل، مفصل زانو، هیپ (لگن)، مفاصل دست و مفاصل فاست (در ستون مهره ها) می باشند. این عارضه در طول زمان رخ می دهد و ارتباط مستقیم با سن بیمار دارد و در واقع سن به عنوان یک ریسک فاکتور تلقی می گردد. عوامل خطر دیگر شامل، وزن بالا، فعالیت های فیزیکی زیاد و سنگین، زمینه خانوادگی، نقایص بیومکانیکی اندام ها و عوامل زمینه ساز مثل شکستگی قبلی و بیماری های التهابی مفصل می باشند. شایع ترین و اولین علامت درد است و علایم دیگر مثل احساس خشکی در مفصل، محدودیت حرکت و حس ساییده شدن استخوانها بر هم (صدای قرچ قرچ) در مفاصل علایم بعدی دیگر هستند. تشخیص آرتروز سخت نیست و معمولا یک عکس ساده به همراه معاینه و شرح حال کافی است، و اما درمان!
 
ادامه مطلب در سایت دکتر نوید حسین زاده (متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در رشت)

-------------------

مقاله کمردرد حاملگی : علل و روشهای تشخیص و درمان آن
کمردرد حاملگی یکی از مشکلات شایع در خانمهای باردار است؛ حدود 75 درصد خانمهای حامله کمردرد را تجربه می کنند.

ادامه مطلب در سایت دکتر نوید حسین زاده (متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در رشت)

Tags: متخصص طب فیزیکی و توانبخشی متخصص توانبخشی متخصص طب فیزیکی

امتیاز کلی این مطلب (0)

0 از 5 ستاره

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0
نظر شما به سامانه مدیریت ارسال شده است.
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد