دکتر نرجس محسن زاده - طب سوزنی رشت

بازدید: 23189

دکتر نرجس محسن زاده
 
متخصص آنستزی (بیهوشی) و طب سوزنی از چین
 

dr narges mohsen zade opt1

 

نظام پزشکی : 54428
آدرس : رشت ، چهار راه گلسار ، خیابان نواب ، ساختمان فروردین ، طبقه 4
تماس : 32113632-013   -    32126809-013
ساعت تماس : 15:30 تا 19
دکتر سید نرجس محسن زاه دکتر سید نرجس محسن زاه 

طب سوزنی در رشت

همچنین در این مرکز تزریق بوتاکس و ژل و مزوتراپی مو و صورت انجام می گردد

دکتر سید نرجس محسن زاه
 
درمان دردهای : کمردرد ، مفاصل ، گردن ، شانه ، سردردهای میگرنی
--
چاقی ، افسردگی ،آسم ، کلیه ، وزوز گوش ، حجامت ، اضطراب
--
 تپش قلب، هیستریک سرگیجه ، بی خوابی ، دردهای معده و شکم ، آلزایمر
--
سکسکه ، استفراغ ، اختلالات جنسی ، ترک اعتیاد ، پرید دردناک ، آکنه
--
چین و چروک صورت و موارد دیگر

 

دکتر سید نرجس محسن زاه

دکتر سید نرجس محسن زاه

دکتر نرجس محسن زاه -  متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه - طب سوزنی

طب سوزن چیست ؟
ریشه طب سوزنی از 5 هزار سال پیش با طب چینی آمیخته شده است و در سایر نقاط جهان به عنوان بخشی از طب سنتی چین یا طب شرقی شناخته می شود .
طب سوزنی در غرب بیشتر به عنوان روشی برای تسکین درد شناخته شده اما تاثیر آن در درمان بسیاری از مشکلات دیگر نیز ثابت شده است . در سال 1979/1358 سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد طب سوزنی به تنهایی یا همزمان با داروهای فعلی می تواند 104 عارضه را درمان کند . این نوع درمان با مدیریت استرس میتواند در پیشگیری از بروز عارضه های مختلف سلامت " نقش عظیمی بازی کند .. به گفته متخصصان طب سوزنی بسیاری از بیماریهای که با این روش درمان می شوند" به خاطر فشار روانی مزمنی است که سیستم های چندگانه بدن " شامل سیستم های ایمنی و غدد را تحت تاثیر قرار می دهند. درمان با طب سوزنی هیچ شباهتی به آمپول زدن ندارد . طب سوزنی چین بر کیفیت انرژی  یا قدرت زندگی در بدن تاکید دارد که متخصص طب سوزنی آن را "چی" یا "Qi" خوانده و به سلامت ما اشاره دارد . در واقع "چی "در طول مسیرهای انرژی بدن که "کانالهای انرژی" خوانده می شود منتشر شده و بسیاری از آن به اعضای خاصی مرتبط است . وقتی "چی" مسدود شده و نمیتواند آزادانه منتشر شود و در بدن گسترش یابد " بیماری درد نقطه ای از بدن بروز می کند . برای متعادل سازی مجدد انرژی  بازگشت سلامت به بدن  متخصص طب سوزنی سوزنها را در نقاط خاصی از بدن فرو میکند . تعداد این نقاط به 360 نقطه می رسد .
طب سوزنی اصولا بدون درد است مگر افراد بسیار حساس که بسته به میزان حساسیت شان و مکانی که سوزن در آن فرو میرود "سوزن ضعیفی را احساس خواهند کرد .  وقتی سوزن ها سرجایشان قرار میگیرند کاملا طبیعی است که احساس سوزش یا خارش جزئی - بیحسی و کرختی - گرما یا فشار ملایم احساس شود . اگر این احساس ها شدت بگیرند یا احساس ناراحتی در فرد ایجاد کند باید متخصص طب سوزنی را در جریان بگذارید تا سوزن ها را بازنگری کند .

دکتر نرجس محسن زاه -  متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه - طب سوزنی

در طول جلسه طب سوزنی چه اتفاقی می افتد؟
بررسی بیمار جهت درمان از طریق طب سوزنی باگرفتن شرح حال آغاز می شود که شامل پرسشهایی از مشکل بیمار-احساس سرما یا گرما - تعریق - نوع و مسیر درد و مدت شروع بیماری میباشد . بیماریهای که اخیرا ایجاد شده خیلی سریع شاید در عرض 2-3 جلسه درمان می شوند ولی بیماریهای که مزمن می شوند ومدتهاست که از شروع آنها گذشته نیاز به جلسات بیشتری برای درمان دارند .
دکتر نرجس محسن زاه -  متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه - طب سوزنی

پس از گرفتن شرح حال پزشک طب سوزنی بیمار را تحت معاینه قرار میدهد.
معاینه اولیه شامل تعیین ضخامت پوست - شرایط زبان و کیفیت ضربان نبض مچ دست است این مشاهدات کلیاتی را در مورد وضعیت بدن برای پزشک روشن میکند و او با آگاهی بیشتر درمان را آغاز میکند . بعد از تشخیص مشکل" متخصص طب سوزنی از شما می خواهد که روی تحت دراز بکشید و سوزن ها را در نقاط کلیدی بدن قرار می دهد . در این مرحله دیگر شما لازم نیست کاری را انجام دهید و میتوانید تا پایان جلسه که ممکن است بیش از 40 دقیقه طول بکشد استراحت کنید.
طول سوزنها و عمقی که سوزن در بدن فرو میرود
این سوزنهای استیل که ضد زنگ هم هستند معمولا به نازکی موی انسان بوده و استریل هم هستند - طولشان بین 10-1 سانتی متر متفاوت است . بر عکس سوزن های تو خالی که برای آمپول زدن استفاده میشوند سوزن های طب سوزنی تو پر هستند و متخصص طب سوزنی هر کدام از این سوزن ها را با توجه به میزان چربی زیر پوست در عمق 7 میلی متر تا 7 سانتی متر قرار میدهد . در مناطقی از بدن که عضله  کمی  روی استخوان قرار دارد (مثل پیشانی و دست ) فقط نوک این سوزن ها وارد بدن می شود  اما در مناطقی که عضله زیاد نیست (مثل باسن ها و بالای پا ) سوزن تا عمق بیشتری وارد میشود و طول مدت زمانی که سوزن در بدن بیمار باقی می ماند بستگی به پزشک و نحوه درمانی دارد که برای بیمار انجام می شود .گاهی اوقات فقط 1 تا 2 ثانیه لازم است که سوزن در بدن باقی بماند و ممکن است هدف ایجاد یک سوراخ ریز و خروج یک قطره خون باشد تا از این طریق بدن بتواند خود را از "چی" مهاجم خلاص کند
تعداد جلسات طب سوزنی

در هر دوره درمان با طب سوزنی فرد باید 10 جلسه تحت درمان قرار بگیرد. جلسات بصورت یک روزه درمیان انجام میگیرد . اگر در طی 10 جلسه یا جلسات اول بیمار بهبودی نسبی پیدا کرد ، جلسات بعدی بتدریج کاهش می یابد و به دو بار در هفته و سپس یکبار در هفته می رسد .یادتان باشد در حالت طبیعی فرد بعد از 4 تا 6 جلسه متوجه تغییراتی در شرایط خود میشوید
درمانهای مکمل طب سوزن
طب سوزنی با روش کاملا جدید و اثر بخش تر :

- روش کت کوت (cat gut)یا امبدینگ (Embedding)
روش کت کوت یا امبد ینگ در طب سوزنی چند سالی است که در ایران توسط پزشکان معدودی انجام میشود . این روش می تواند با توجه به کاربردهای موثری که در درمان بعضی از بیماری ها دارد نسبت به طب سوزنی ستنی رواج بیشتری بین مردم دارد.
- روش انجام امبدینگ (Embdding)
در نقاطی از بدن که در طب سوزنی بوده تا سوراخ هایی را برای تحریک نقاط درمانی یا انرژی بکار ببریم به جای سوزن از یک تکه نخ تقریبا 2 سانتی متری قابل جذب و سازگار با بدن به همراه سوزن مخصوص استفاده می کنیم . آن نخ بین 2 تا 5 هفته طول میکشد تا جذب بدن شود . از زمانی که این نخ در بدن کاشته می شود به صورت مداوم این نقاط تحریک می شوند و اثرات طب سوزنی را فرد به همراه خود دارد و هر 6-4 هفته میتوان ان را تکرار کرد .
- CUPING
استفاده از cup نیز یک روش درمانی در طب سوزنی است که بسته به نوع بیماری در نقاط خاصی گذاشته می شود واثرات بسیار موثری در درمان بیماریها دارد وحتی در تشخیص نوع بیماری نیز می تواند کمک کننده باشد.

دکتر نرجس محسن زاه -  متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه - طب سوزنی

- گواش
گواش نوع وسیله چوبی و یا از جنس پلاستیک است که جهت ماساژ مسیرهای مریدین از آن استفاده می شود و میتواند در درمان بعضی بیمارها کمک کننده باشد . جهت گواش درمانی روغن خاصی روی پوست مالیده می شود، سپس با گواش روی پوست کشیده می شود .سطح پوست قرمز می شود چون گواش روی روغن مالیده می شود نه در حین گواش درمانی و نه پس از آن دردی ایجاد نمی شود. قرمزی پس از 7-3 روز از بین می رود.

دکتر نرجس محسن زاه -  متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه - طب سوزنی

- درمان از طریق گوش (Auricular therapy)
درمان از طریق گوش با گذاشتن سوزن در نقاط خاصی از گوش در طول جلسات طب سوزنی و یا استفاده از چسب هایی به نام  seed در گوش که حداکثر  تا 3 روز در گوش بیمار می ماند انجام می شود.  

دکتر نرجس محسن زاه - متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه - طب سوزنی

- نوع تغذیه
نوع تغذیه نیز می توان در ایجاد و یا تشدید بیماری موثر باشد . پزشک طب سوزنی در کنار درمان عملی ، توصیه های در زمینه نوع مصرف موادغذایی و درمانهای گیاهی جهت تسریع درمان بیماری به بیمار خود میکند .
طب سوزنی یک روش درمانی باستانی چند هزار ساله است و با توجه به تحقیقات و مطالعات چند جانبه بالینی که در مورد این روش انجام شد ، پزشکان به این نتیجه رسیده اند که اثر بخشی طب سوزنی بسیار کامل و بدون عارضه تر نسبت به درمانهای طب غربی می باشد ، در خیلی از بیمارهای مزمن که درمان خاصی از طب غربی وجود نداشته وبدلیل عوارض بعضی از داروها که امکان درمان برای بیماری میسر نبوده است طب سوزنی میتواند جایگاه مناسبی داشته باشد .
طب سوزنی روشی است بدون عارضه ، بدون نیاز به دارو ، خونریزی و جراحی که در درمان بسیاری از بیمارها تایید شده است . تقریبا هیچ بیماری نیست که در بهبود آن نشود کاری کرد . 43 تا 88 بیماری در سازمان WHO لیست شده است که با طب سوزنی درمان می شود . ولی همانطور که اشاره شد ، توصیه می شود هر چه سریعتر و قبل از مزمن شدن بیماری به درمان پرداخت تا با تعداد جلسات کمتر به نتایج قطعی تری رسید
با روش طب سوزنی می توان میگرن ، دردهای کمر ، زانو و گردن، اختلالات گوارشی ، یبوست ، سندرم روده تحریک پذیر ، اختلالات ماهانه ، تخمک گذاری نامنظم ، ناباروری ، کیست های تخمدان ، استرس ، افسردگی ، اختلالات ترس، بیخوابی ، بعضی از انواع سرگیجه ها، خستگی مزمن ، آرتروز ،علائم یائسگی ، دردهای قاعدگی ،و اسکولیت و چاقی را تا حدود زیادی درمان کرد. 

Tags: طب سوزنی رشت

امتیاز کلی این مطلب (0)

0 از 5 ستاره

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0
نظر شما به سامانه مدیریت ارسال شده است.
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • مهمان - majid

    سلام دکتر..
    من54سالمه مرد.. مدت زیادی است که داروی قلب مصرف میکنم .متاسفانه به دلیل تداخل دارویی یکی ازسینه هام کمی بزرگ ودردناک شده .سونوهم رفتم .هیچگونه غده ای مشاهده نشده وتداخل دارویی اعلام کردند.ایا بوسیله طب سوزنی تمکان برطرف نمودن مشکل من هست ممنونم پاسخ دهید.

    دوست دارم 0 لینک کوتاه:
  • مهمان - Maryam Moosavi

    سلام خانم دکتر محسن زاده من تو ونکور طب سوزنی میرم ودکترم چینی هست خیلی علاقه منده با شما تبادل اطلاعات داشته باشه من ده سال پیش میگرن داشتم شما درمان کردید ممنون

    دوست دارم 0 لینک کوتاه: