تماس با سایت مشاغل رشت: 920 10 910 013 داخلی 1

کراتینه مو در رشت

بازدید: 5229

 

کراتینه مو در رشت
ممکن است تاکنون تبلیغات زیادی درباره شامپوها و نرم کننده ها و ماسک موهای کراتینه دیده باشید .امروزه راه های زیادی برای صاف کردن موهای فر وجود دارد مانند درمان موها با کراتین اما کراتینه کردن مو هم اصولی دارد که اگر رعایت نشود صدمه ای جبران نشدنی به موهای شما وارد می کند. وقتی که موهای وز و فر و  بهم ریخته داشته باشید، ممکن است به فکر کراتینه کردن مو برای رهایی از اینهمه بی نظمی و شلوغی بیفتید ، در ادامه با تمام چیزهایی که برای کراتینه کردن مو باید بدانید با شما خواهیم گقت  تا بتوانید تصمیم درستی درباره این روش صاف کردن مو اتخاذ کنید و آگاهانه در این مسیر گام بردارید. و همچنین با سالن های زیبایی که عمل کراتینه مو را در رشت انجام می دهند نیز آشنا خواهید شد.

کراتینه مو در رشت
کراتینه مو چیست؟
کراتینه مو روشی موقتی برای صاف و نرم کردن فولیکول موهای آسیب دیده است به طوریکه مو ها به طور موقت با مخلوط مایع کراتین پوشش داده می شوند. کراتین پروتئینی است که به طور طبیعی در مو وجود دارد  که برای محافظت و استحکام مو است و  باعث صافی و درخشندگی مو می شود. با افزایش سن و استفاده از مواد شیمیایی و همچنین در افرادی که موهای فر یا وز دارند این پروتئین به میزان کافی جهت نرم کردن ساختمان مو وجود ندارد.. کراتینه می‌تواند موهای فر را صاف و نرم کرده و آن‌ها را به‌ مدت چند ماه براق و بدون فر نگه ‌دارد. این روش که در بسیاری از آرایشگاه‌ها و سالن‌ها انجام میشود ممکن است طول درمان تا  یکسال نیز داشته باشد و پرهزینه است .اغلب تصور می شود که کراتینه به صاف کردن مو مربوط می‌شود در صورتی ‌که این تصور صحیح نیست. هنگام کراتین‌کردن موها، محلولی استفاده می‌شود که کراتینه با موها ترکیب شده و آسیب‌های کوتیکول‌ مو را ترمیم می‌کند و در نتیجه کراتینه موجب براق ‌شدن و کاهش وز مو شده اما به‌طور مستقیم موجب صاف ‌شدن موها نمی‌شود.
مزایای کراتینه کردن مو
1- به موها آسیب نمی رساند.
2- موها را در زمان کمی بسیار نرم و صاف می کند.
3- موها براق و درخشان به نظر می رسند
4-کراتینه کردن برای همه نوع مویی با هر جنسی امکان پذیر است.
6- کراتینه کردن مو هم برای آقایان و هم خانم ها امکان پذیر است.
7- با کراتینه کردن موها دیگر نیازی به استفاده از محصولاتی چون موس و اسپری مو نیست.
8- کراتینه کردن از اثرات مخرب آلودگی و خورشید روی موها جلوگیری کرده و موهای آسیب دیده را نیز ترمیم می کند.
 9-موهایی که لایه های نامرتب دارد را صاف و نرم می کند.
10-موهای فردار را کمتر فرفری نشان می دهد و از لحاظ زیبایی حالت بهتر و صاف تری به آن ها می دهد.
عوارض کراتینه کردن مو
•    آلرژی یا حساسیت
•    خطر سرطان
•    ریزش و نازک شدن مو
•    تشدید مشکل  آسم
•    تخریب ساختمان مو
•    استنشاق کراتین (فرمالدئید) منجر به سوزش گلو، سرفه، خارش چشم و حتی خونریزی از بینی می شود.
•    کراتین (فرمالدئید)  به جز افزایش خطر ابتلا به سرطان و بیماری ALS، بیماری های مزمنی هم چون آسیب به سیستم عصبی مرکزی، سردرد، افسردگی، تغییرات خلقی، بی خوابی، حساسیت، اختلال حافظه و تعادل را نیز ایجاد می کند.
•    کراتینه کردن موها یک روش گران است.
•    پس از کراتینه کردن موها باید از شامپوهایی که سدیم کلرید ندارند برای شستشو و مراقبت از موها استفاده شود و مراقبت از موها زمان بیشتری نسبت به مراقبت از موهای رنگ شده لازم دارد.
•    برای نتیجه بهتر باید به آرایشگری مراجعه کنید که تبحر داشته باشد که این خود به هزینه کراتینه کردن مو می افزاید.
•    موهایی که مواد شیمیایی روی آن ها به کار رود زودتر شکسته و آسیب می بینند. در این روش هم این موضوع وجود دارد. پس باید همان طور که از موهای رنگ شده مراقبت می شود از موهای کراتینه شده نیز مراقبت شود.
•    برخی افراد ممکن است به محصولات شیمیایی حساسیت داشته باشند، بنابراین باید به آرایشگاه های معتبری مراجعه کنند که از محصولات با کیفیت بالا استفاده می کنند. همچنین قبل از کراتینه کردن کامل موهایتان ابتدا قسمتی از آن را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه خارش، جوش و یا حساسیتی ندارید.  
ممنوعیت های استفاده از کراتین
    در دوران بارداری به هیچ وجه نباید در معرض کراتین (فرمالدئید)  قرار گرفت و کراتین مو در این دوران ممنوعیت دارد. حتی در سالن هایی که در حال انجام کراتینه هستند نباید مادران باردار حضور داشته باشند
نکاتی در مورد کراتینه کردن موها
•    هنگام کراتینه کردن موها باید از آلوده شدن چشم و پوست خود با مواد آن جلوگیری کنید.
•    به طور پیوسته از محصولات شیمیایی استفاده نکنید. به طور مثال پس از انجام این روش به مدت 6 تا 8 ماه به موهای خود استراحت داده و از هیچ ماده شیمیایی روی آن ها استفاده نکنید.
•    درمان کراتینه مو با مقدار زیادی ماده شیمیایی به نام فرمالدئید (formaldehyde) همراه است. گاهی تنفس کردن از این ماده شیمیایی در حین کراتینه کردن موها باعث ایجاد مشکلات تنفسی، خونریزی بینی و ... میشه. این مشکل بیشتر برای کسانی که کار کارتینه کردن مو را انجام می دهند ممکنه ایجاد بشه. توصیه میشه که زنان باردار به هیچ عنوان در معرض این مواد شیمیایی قرار نگیرند و افرادی که حساسیت دارند و یا مشکل تنفس دارند از کراتینه مو استفاده نکنند.
 کراتینه مو در رشت
آیا کراتینه کردن مو همان صاف کردن مو است؟
کراتینه مو با صاف کردن مو متفاوت است. در واقع کراتینه کردن مو یک روش درمانی موقت برای یکدست کردن موها و روشی رایج برای صاف کردن مو می باشد که به صاف کننده معجزه گر معروف است و وظیفه اصلی آن تقویت و ترمیم مو است که در کنار آن موها را نیز صاف می کند. این روش آسیب کمتری به موها وارد می کند و تغییری در ساختار و باندهای گوگردی مو ایجاد نمی کند،
 کراتینه مو در رشت
مواد تشکیل دهنده کراتینه چیست؟
گلیسیرین ( تقویت کننده )
پروپیلن گلیکول( مرطوب کننده قوی )
کراتین ( پروتئین اصلی مو )
فرمالدئید ( صاف کننده )
که ترکیبشان با هم کراتین از دست رفته مو را تا حدی بازیابی می کنند.
 کراتینه مو در رشت
نحوه کراتینه کردن مو
مهمترین کار در انجام کراتینه مو انتخاب محلول کراتینه است .
 بعد از مرحله  انتخاب محلول ، موهای خود را با شامپوی ضعیف یا شامپوی مخصوص کراتین خوب بشوئید چون تا چند روز بعد از کراتینه موهای شما نباید شسته شود .
بعد از شستو اگر میخواهید موهای شما تقویت شود موهای خود را کاملا خشک کنید ولی اگر میخواهید موهای شما صاف شود  موهای خود را کاملا خشک نکنید .
در مرحله بعد موهای خود را تقسیم بندی کنید و محلول کراتینه را با یک فرچه بفاصله 1.5 سانتی متر از ریشه مو به موهای خود بمالید و روی موهای خود یک کلاه نایلونی هم بگذارید .اگر موهای شما معمولی بود بین 20 تا 30 دقیقه و اگر موی های فر دارید بین 40 تا 50 دقیقه صبر کنید تا محلول روی موهای شما بماند در این مدت هم هر10 دقیقه مو های خود را شانه کنید .
بعد از گذشت زمان مورد نظر موهای خود را خشک کنید البته اگر در دستورالعمل محلولی انتخابی شما مرحله شستشو وجود ارد موها خود را بشوئید و بعد خشک کنید .
در آخر هم با اتوی مو با دمای 400 تا 450 موهای خود را بین 7 الی 8 مرحله صاف کنید .
  نکاتی که بایستی مورد توجه قرار گیرد:
•    حداقل تا 48 ساعت پس از کراتینه کردن، موهایتان را با گیره یا کش نبندید.
•    بعد از هربار شستشوی مو ، موهایتان را با دمای پایین سشوار خشک نمایید.
•    موهای را به آرامی شستشو دهید .
•    از شامپوهای بدون سولفات برای شستشوی موهایتان استفاده نماید.
•    تا 3 روز پس از کراتینه کردن موهایتان را نشویید.
کدام مو برای کراتینه مناسب است؟
کراتین کردن مو فقط برای عده‌ای توصیه می‌شود که موهای بسیار وز آن‌ها اصلا قابل شانه‌ شدن نیست.اما متاسفانه در بسیاری از موارد خودمان موهایمان را نابود می‌کنیم. با رنگ‌کردن‌های متعدد، استفاده از مواد شیمیایی مختلف روی مو، اتو کردن‌ها، سشوار کشیدن‌های زیاد و ... همواره در حال نابود کردن موهایمان هستیم و بعد از آن کراتینه را روشی برای تقویت مو میدانیم .
کراتینه کردن مو چقدر دوام دارد؟
 اثر  آن بستگی به جنس و بافت موها و مراقبت های شما از آن ها دارد. اما معمولا تا 3 ماه ماندگاری دارد.
نتایج درمان‌های کراتینه ‌مو بین استفاده‌کنند‌ه‌ها کاملا متفاوت است. در بعضی‌ها  ماه‌ها موهایشان صاف و لخت باقی می‌ماند ولی در بعضی دیگر رضایتمندی کمتر است و بعد از چند هفته موها به حالت اولیه بازمی‌‌گردد.ماندگاری موهای درخشان و صاف بعد از کراتینه در اکثر موارد به یک ماه بیشتر نمی رسد با این حال گاهی شاید به سرتان بزند که این کار را به صورت مداوم انجام دهید.
توصیه می شود که کراتینه کردن را بیش از دو بار در سال امتحان نکنید.تغییرات غیر طبیعی و ناگهانی ساختمان مو را تخریت میکند  و زمینه را برای بروز حساسیت های پوستی و در برخی موارد ابتلا به سرطان فراهم می کند.این ترکیب گازدار برای افرادی که در سالن های زیبایی با آن سر و کار دارند بیش از افرادی است که یک بار آن را روی موهای خود می زنند
فرق بوتاکس مو با کراتینه مو چیست؟
بوتاکس مو به عنوان یک درمان بازسازی کننده است که موهای آسیب دیده را تبدیل به موی سالم و براق اصلاح می کند. بوتاکس مو یک درمان شیمیایی نیست - پس شما کم تر در معرض حساسیت های قوی یا حساسیت های پوست سر قرار بگیرید. درمان بوتاکس مو برای هر نوع مو به خصوص برای کسانی بهتر است که موهای بسیار بلند با موخوره و یا موهای فرفری و شکننده دارند.
کراتین عمدتا روشی برای صاف کردن مو است و برای استفاده بر روی موهای به شدت آسیب دیده توصیه نمی شود.کراتین بهترین کار برای موهای ضخیم و مجعد است موی درمان شده با کراتین به طور طبیعی صاف، عاری از فر و براق است . موی درمان شده نباید حتی زمانی که در معرض محیط مرطوب قرار می گیرد مجعد شود..فرمالدئید در درمان کراتین، کراتین را حفظ می کند که به موهای شما ظاهر صافی می دهد.
قیمت کراتینه کردن مو در رشت چقدر است؟
در مبحث هزینه و قیمت کراتینه مو دو موضوع مطرح می شود :
1- قیمت مواد کراتینه مو
2- قیمت کراتینه کردن مو و خدمات کراتینه مو
قیمت مواد کراتینه مو :
مواد کراتینه در دو نوع تولید می شود
نوع اول: کراتین حاوی جوجوبا – آلوورا – آکوا – روغن زیتون و فرمولاهید
نوع دوم: کراتین حاوی جوجوبا – آلوورا – روغن زیتون و نانو
که هر کدام قیمتهای مخصوص خود را دارند .
در حالت کلی امروزه کراتینه های مختلفی تولید می شود با برندها و مارک های مختلف.
که هر کدام قیمت خاص خود را دارند و برای موهای مختلف ساخته می شوند.
قیمت کراتینه کردن مو- خدمات کراتینه مو :
قیمت کراتینه مو اما در نوع دوم که مربوط به قیمت کراتینه کردن مو است فاکتورهای مهمی دخیل هستند. شما در مراکز مختلف کراتینه مو ممکن است قیمتهای مختلفی را بشنوید . مهمترین فاکتورهای تعیین قیمت کراتینه مو در اکثر مراکز خوب کراتینه موارد زیر هستند :
1-    نوع مواد کراتینه و صافی مو
2-     نوع و جنس موی مشتری
3-     میزان بلندی و کوتاهی موی مشتری
4-     تجربه و مهارت کراتینه کار شما موارد بالا کاملا مشخص است.
   اما شاید درباره مورد 4 بپرسید که چطور تجربه و مهارت کراتینه کار در تعیین قیمت کراتینه تاثیر دارد. وقتی کراتینه کار شما حرفه ای و مهارت داشته باشد با لمس باقت و جنس موهای شما بهترین پیشنهاد را برای شما خواهد داشت . بهترین پیشنهاد یعنی سریعترین زمان برای رسیدن به هدف از کراتینه کردن . و این یعنی کم کردن هزینه در وقت و زمان . اما با همه این موارد گفته شده اگر سالن و مرکزهای مختلف در نقاط مختلف رشت رفته باشید قیمتهایی بین 400 هزار تومان تا 2 میلیون می شنوید.
 کراتینه مو در رشت
کراتینه مو با مواد طبیعی (جایگزین های طبیعی برای کراتینه مو)
افراد زیادی برای نرم کردن و یا تقویت کردن موهای خود از روش کراتینه مو استفاده می‌کنند. که البته عوارض آن در مطالب بالا گفته شد. روش های طبیعی برای تغذیه و بهبود ظاهر مو و حفظ سلامت پوست و مو وجود دارند که با این روش ها می‌توانید موهای خود را تقویت کنید و زیبایی را به موهایتان باز گردانید بدون اینکه نگران عوارض کراتینه کردن باشید. برای داشتن مو های زیبا و صاف لزومی به کراتینه کردن مو نیست. در نظر گرفتن خطرات کراتینه مو ثابت می کنند روش های طبیعی همچنان روش های مناسب تری هستند.
برخی از روش ها جایگزین کراتینه مو :
•    کراتینه مو با روغن های گیاهی
(روغن کرچک ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن آرگان ، روغن جوجوبا)
•    رژیم غذایی خود را بهبود دهید.
(مصرف  آهن ، مس ، منزیم ، )
•    کراتینه مو با مواد غذایی پروتئینی
(تخم مرغ ، میوه ، سبزیجات)
•    استفاده از محصولات طبیعی حاوی کراتین
•    برای نرم شدن موها استفاده از شامپو  حاوی کراتین موثر می باشد.
•    ماسک مو خانگی
(موز ، عسل ، شیر ، روغن زیتون یا نارگیل   - روغن زیتون ، تخم مرغ ، عسل – زوغن زیتون ، عسل ، آووکادو ، تخم مرغ ، ژلاتین ، روغن نارگیل و ...)

امتیاز کلی این مطلب (0)

0 از 5 ستاره

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0
نظر شما به سامانه مدیریت ارسال شده است.
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : فیس بوک  - گوگل پلاس - - توئیتر - - واتس اپ - - تلگرام - - اینستاگرام - - لینکدین -

درباره ما

erasht mini logo ما فضای مجازی رشت هستیم
درگاهی جهت دسترسی به اطلاعات شهر ، آب و هوا ، مشاغل و آگهی های نیازمندی و فروش


warning logo شرایط درج اگهی ها
مسئولیت آگهی های درج شده در این سایت بر عهده آگهی دهنده می باشد.

تماس با ما

rasht-map

دفتر مرکزی ما :

شهر باران ، منطقه شهر یاران

بین بوستان دانشجو و مفاخر

ساختمان سرو ، طبقه سوم

تلفن: 01391010920 داخلی 1

سامانه پیامک : 10007412

نمادهای اعتماد و مجوزها

logo-samandehi

Offcanvas Module

Our themes are built on a responsive framework, which gives them a friendly, adaptive layout