تماس با سایت مشاغل رشت: 920 10 910 013 داخلی 1

مشاوره روانشناسی در رشت

بازدید: 849

مشاوره روانشناسی در رشت

شهر رشت در مرکز استان گیلان با آمار بالای طلاق در کشور دارای چند ده مشاور و روانشناس است که در سطح شهر درحال خدمات دادن به شهروندان هستند. اینکه برای مشاوره روانشناسی در رشت به سراغ کدام مشاور روانشناس مراجعه کنیم موضوع مقاله دیگری است که به آن پرداخته خواهد شد ولی قبل از انتخاب یک روانشناس در رشت ابتدا بهتر است تعریفی از مشاوره روانشناسی و ضرورت مراجعه به مشاوره روانشناسی در رشت داشته باشیم. در انتها با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که :

1 . مشاوره روانشناسی چیست؟

2 . تفاوت روانشناسی و مشاوره چیست؟

3 - چرا به مشاوره روانشناسی در رشت نیاز داریم؟

4 . تعداد مراکز روانشناسی در رشت و مشخصات تعدادی از این مراکز را مشاهده خواهید کرد.

مشاوره روانشناسی در رشت

مشاوره روانشناسی چیست و چه ضرورتی دارد ؟

تعریف مشاوره روانشناسی :
1. مشاوره به ‌معنای فکرکردن به همراه مشاور است، و نه واگذاری حل مسئله به او.
2. مشاوره روانشناسی کاری تخصصی است که فقط در حیطه صلاحیت متخصص روانشناس است و با راهنمایی، نصیحت و پند و اندرز تفاوت زیادی دارد.
3. در مشاوره روانشناسی متخصص روانشناس همان الگوها، متدها و شیوه‌های آزمایش شده‌ علمی را بکار می‌برد که در مورد روان‌درمانی به تایید رسیده‌اند.
4. مشاوره یک فرایند رشدی است که از طریق آن به اشخاص کمک می‌شود:
  • اهداف خود را مشخص کنند.
  • تصمیم‌ گیری مناسب داشته باشند
  • مسائل فردی اجتماعی و تحصیلی خود را حل کنند
5 . مشاوره و روان درمانی فرایندی است که با همکاری و تعاون حداقل دو نفر انجام می گیرد .

ضرورت مشاوره روانشناسی در رشت :

 
در گیلان از هر سه ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود و در شهر رشت از هر دو ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد. ۳۴ درصد طلاق ها مربوط به زوجین زیر پنج سال زندگی مشترک است.نرخ طلاق در گیلان 2.7 درصد است و استان گیلان بعد از البرز دومین استان پرطلاق کشور است. میانگین سنی طلاق در گیلان برای مردان 37 سال و زنان 32.5 است.این آمار تنها در یکی از حوزه های آسیب های اجتماعی خود گواه نیاز مشاوره روانشناسی در رشت است.

در تحولات بی حد و اندازه در جامعه که به سمت زندگی ماشینی و صنعتی می رود ، باعث پدید آمدن تحولاتی شده که انسان های امروز را ناگزیر به تطبیق خود با شرایط جدید کرده است.در چنین جامعه ای بحران هایی برای افراد پدید می آید که اگر متوقف نشود دنیای روحی روانی آنها را متلاطم می‌سازد. آسیب های اجتماعی و روحی روانی از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی ، مشکلات تحصیلی، اختلافات خانوادگی، نارضایتی شغلی، اضطراب، افسردگی و پیامد های تحولات زندگی صنعتی هستند. از این رو برای زندگی در دنیای پر تلاطم امروز چاره ای نیست جز اینکه از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده کنیم تا بتوانیم بر مشکلات عدیده زندگی و آسیب های اجتماعی فائق آییم.


مشاوره روانشناسی در رشت

تفاوت مشاوره و روانشناسی :

تفاوت های اساسی بین این دو زمینه وجود دارد :

  • اولین و اساسی ترین تفاوت روانشناسی و مشاوره به بعد زمانی اشاره داره: یعنی اینکه روانشناس برای مشکل یا عواملی که در گذشته برروی فرد داشته تاکید می کنه ولی مشاوره آینده نگر است و معمولا به انتخاب های افراد مربوط می شود. به این صورت که یک مشاور فرد را برای تصمیم گیری بین دو یا چند انتخاب برای آینده راهنمایی می کند.
  • دومین تفاوت اصلی بین مشاور و روانشناس این است که شخصی که به مشاوره مراجعه می کند، مراجع نام دارد لذا شخصیست که سالم است و نیاز به راهنمایی دارد ولی شخصی که به روانشناس مراجعه می کند از اختلالات روانی رنج می برد و نیازمند مداخله می باشد.مشاوران بیشتر با دانش آموزان ، دانشجویان ، افرادی که نیازمند برنامه ریزی و راهنمایی در انتخاب همسر می باشند سروکار دارند.

چرا به مشاوره نیاز داریم؟

با پیشرفت و رشد جامعه به سمت جلو و ماشینی شدن کارها .این مسائل باعث رشد و تغییر سریع فرهنگ جامعه شده ، این تغییرات زمینه ساز ایجاد شکافی بزرگ بین نسل‌ها می‌شود. این شکاف نیز خود شروعی‌ست برای بروز مشکلات فردی و اجتماعی افراد. در نتیجه نیاز به مشاوره جهت حل این مشکلات است .

مشاوره روانشناسی در رشت

چه کسانی در خانواده​ یا اطراف ما نیاز به مشاوره دارند؟

  • افرادی که خوشحال نیستند به علت از دست دادن عزیز ، جدایی، بیکاری و ... که باعث احساس کسالت و خفقان می شود.
  • افرادی که با وجود داشتن یک خانواده خوب و دوستان زیاد باز هم احساس تنهایی می کنیم.


اما چرا باید درباره این موضوعات به جای خانواده و دوستان با یک غریبه صحبت کنیم؟

  • بیان کردن احساساتمان با دیگران راحت نیست و دلایل زیادی هم وجود دارد که علت ناراحتی خود را با آنان در میان نگذاریم و مهم‌ترین دلیل آن ترس از واکنش های این درددل است.اگر با والدین خود در میان بگذاریم شاید نتیجه آن سرزنش کردن و به دوستان‌مان هم اگر درباره غصه‌هایمان بگوییم ممکن است بتدریج از ما فاصله بگیرند. بنابراین شایسته‌ترین فردی که ما می توانیم به او اعتماد کنیم و احساساتمان را تمام و کمال با او در میان بگذاریم کسی نیست جز یک مشاور.
  • با انجام مشاوره روانشناسی در رشت، مشاور با دقت به حرفایمان گوش می‌دهد ولی هرگز درباره مان قضاوت نمی‌کند ، آنچه​ می‌گویم و حتی آنچه را ​ که بیان نمی‌کنیم از رفتار و گفتارمان متوجه می شود و خطاها و اشتباهات را می‌پذیرد. هرگز نمی‌پرسد چرا او این گونه زندگی کرده، بلکه کاملا همدردی می کند و با راهنمایی‌هایش موجب آرامش می شود. مشاور روی مشکلات سخت کار می‌کند و به ریشه‌یابی مساله موجود کمک می‌کند تا خودمان راه‌حل مشکلات‌مان را پیدا کنیم و ببینیم دیگران چگونه ما را می‌بینند، ما چه تاثیری روی دیگران داریم و به ما یادآور می‌شود که چطور با رفتارمان دنیای پیرامون خود را بسازیم. هنگامی که ما با کشمکش‌های درونی خود درگیر هستیم مشاور به استعدادهای بالقوه‌مان که ما را از دیگران متمایز می‌کند ایمان دارد و به رویاهایمان احترام می‌گذارد و به ما کمک می‌کند دنیا و واقعیت‌های اطرافمان را آن طور که هستند ببینیم و بپذیریم.
  • شاید هزینه کردن برای مشاوره روانشناسی در رشت مسخره و بیهوده به نظر برسد​ یا مراجعه به آنها موجبات شرمندگی برای ما باشد ولی گاهی واقعا وجود یک مشاور در زندگی شخصی و خانوادگی ما بسیار لازم و ضروری ​است. مطمئن باشید وقتی احساس کنیم توسط کسی درک می‌شویم و نزد او دارای ارزش واحترام هستیم دوباره زندگی عادی خود را شروع خواهیم کرد و شاید هم برای اولین بار طعم زندگی واقعی را بچشیم.

تعداد مراکز مشاوره روانشناسی در رشت :

بیش از ۶۰ مرکز مشاوره روانشناسی در استان گیلان وجود دارد که در سال ۹۴ نزدیک به ۴۰ هزار مراجعه به آن‌ها انجام شده است. و در سال 95 بیش از ۳۶هزار نفر در ۶۶ مرکز مشاوره روانشناسی در رشت خدمات دریافت کرده اند.در حال حاضر علاوه بر ۳۰۰ روان‌شناس که در سازمان بهزیستی گیلان مشغول به فعالیت هستند، عده زیادی هم در مراکز تابع سازمان مثل مهدهای کودک، مراکز ترک اعتیاد سرپایی، حوزه‌های توان بخشی، مراکز نگهداری معلولان ذهنی و سایر مراکز مشابه مشغول ارائه خدمات هستند.

مشاوره روانشناسی در رشت

یافتن مراکز مشاوره رشت :

برخی از مراکز مشاوره روانشناسی را می توانید در صفحه مراکز مشاوره رشت ملاحضه کنید و جهت رزرو آنلاین با تخفیف برخی از مراکز مشاوره به صفحه رزرو مشاغل آنلاین رشت - مراکز مشاوره روانشناسی مراجعه کنید.

امتیاز کلی این مطلب (0)

0 از 5 ستاره

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0
نظر شما به سامانه مدیریت ارسال شده است.
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : فیس بوک  - گوگل پلاس - - توئیتر - - واتس اپ - - تلگرام - - اینستاگرام - - لینکدین -

درباره ما

erasht mini logo ما فضای مجازی رشت هستیم
درگاهی جهت دسترسی به اطلاعات شهر ، آب و هوا ، مشاغل و آگهی های نیازمندی و فروش


warning logo شرایط درج اگهی ها
مسئولیت آگهی های درج شده در این سایت بر عهده آگهی دهنده می باشد.

تماس با ما

rasht-map

دفتر مرکزی ما :

شهر باران ، منطقه شهر یاران

بین بوستان دانشجو و مفاخر

ساختمان سرو ، طبقه سوم

تلفن: 01391010920 داخلی 1

سامانه پیامک : 10007412

نمادهای اعتماد و مجوزها

logo-samandehi

Offcanvas Module

Our themes are built on a responsive framework, which gives them a friendly, adaptive layout