تماس با سایت مشاغل رشت: 920 10 910 013 داخلی 1

مرکز مشاوره خوب در رشت

بازدید: 929

مرکز مشاوره خوب در رشت


مقدمه
با توجه به گسترش قابل توجه مراکز مشاوره  خوب در رشت  و توصیه‌های روزافزون برای بهره‌مندی از خدمات تخصصی این مراکز باید آگاهی‌هایمان را نسبت به آن‌ها بیشتر کنیم. به خصوص این که مراجعه به مشاور غیر از زمان زیادی که می طلبد مستلزم هزینه زیادی هم هست لذا باید بهینه و خوب از این خدمات استفاده کنیم.در مقاله قبلی در مورد مرکز مشاوره در رشت و ... صحبت شد در این مقاله در مورد مرکز مشاوره خوب در رشت مطالبی را در نظر گرفته ایم  پس با ما همراه باشید.

مرکز مشاوره خوب در رشت
چگونگی انتخاب مرکز مشاوره خوب در رشت  
اگر قصد رفتن به یک مرکز مشاوره خوب در رشت را دارید سعی کنید ابتدا از کیفیت کار آن مرکز مشاوره مطمئن شوید. آشنایی با برخی ویژگی‌هایی که هر مرکز مشاوره‌ای باید داشته باشد، ممکن است کمک کند تا در صورت فقدان آن‌ها در تصمیم خود برای مراجعه در اولین فرصت تجدیدنظر کنید.
توجه داشته باشید ویژگی‌هایی در این نوشته معرفی می‌کنیم که غالب آن‌ها را در یک‌بار مراجعه می‌توانید تشخیص دهید و از سویی حداقل‌هایی هستند که هر کسی در این حوزه مشغول به کار است موظف به رعایت آنهاست .
پس اگر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه کرده‌اید یا مشاور و روانشناسی که از او وقت گرفته‌اید این مسائل را رعایت نمی‌کند، بهتر است هر چه زودتر در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.

 مرکز مشاوره خوب در رشت
وقت‌دهی نامشخص
برنامه‌ریزی درست برای وقت‌دهی مناسب به مراجعین یکی از ابتدایی‌ترین اصول حرفه‌ای یک مرکز مشاوره خوب در رشت است و مشاور یا روان‌شناس هر چقدر هم معروف و مشهور و کار درست باشد، موظف است برای شما به‌درستی وقتی را اختصاص دهد.وقتی بین انرژی و زمانی که صرف و خدماتی که دریافت می‌کنید تناسبی وجود نداشته باشد، احتمال ایجاد سرخوردگی در شما افزایش یافته و شانس بهره‌گیری از جلسات مشاوره به‌شدت کاهش می‌یابد
مشاوره غیررسمی

هیچ مشاور یا روان‌شناسی که به اصول حرفه‌ای آشنا باشد، با مراجعین خود در فضاهای غیررسمی مانند پارک صحبت نمی کند .

مرکز مشاوره خوب در رشت
صداهایی که همه می‌شنوند
اگر در اتاق انتظار مرکز مشاوره خوب در رشت  نشسته اید و منتظرید نوبتتن شود ، چند لحظه در سکوت به صداهای اطراف خود گوش دهید. اگر به‌راحتی می‌توانید صدای مراجع قبلی را که در اتاق مشغول صحبت است، بشنوید، می‌توانید مطمئن باشید دیگران نیز صدای شما را زمانی که داخل اتاق مشاوره می‌روید، خواهند شنید.

مراجعین در تماس با هم
یک مرکز مشاره خوب در رشت که تأکید زیادی بر حفظ حریم شخصی مراجعین خود دارند، مرکز را به شکلی طراحی می‌کنند که مراجعی که از اتاق مشاوره خارج می‌شود با مراجعینی که منتظر نوبت خود هستند روبرو نشود، با توجه به فضاهای کوچکی که این روزها در اختیار مراکز مشاوره است، نمی‌توان چنین انتظاری را از همه داشت؛ اما حداقل می‌توان انتظار داشت سیستم وقت‌دهی به صورتی باشد که مراجعین حداقل زمان را در مرکز معطل شده و البته با دیگر مراجعین رودررو نشوند.
پس اگر دوست ندارید آشنایی را در اتاق انتظار مرکز مشاوره ببینید سعی کنید در همان مراجعه اول برآوردی از وضعیت مرکز داشته باشید تا این مسئله باعث نشود بعد از چند بار مراجعه، کار را در میانه راه رها کنید.
منشی؛ نماینده سیاست‌های مرکز
توجه به رفتار منشی مرکز مشاوره خوب در رشت ممکن است به شما کمک کند درباره درستی انتخاب خود تصمیم بگیرید. اگر منشی درباره مراجعین دیگر با شما صحبت می‌کند، داستان زندگی آنها را تعریف می‌کند و دوست دارد به‌رغم میل باطنی شما درباره مشکلتان اطلاعات به دست آورد، بهتر است در انتخاب خود کمی شک کنید.
از سویی اگر می‌بینید پرونده مراجعین در معرض دید شما یا دیگر افراد است یا منشی آن‌ها را مطالعه می‌کند، باز هم در انتخاب خود شک کنید.
اگر هم درباره رفتار منشی با مشاور صحبت کردید و در نوبت بعدی تغییر چندانی در رفتارش با شما یا دیگران ندیدید، بهتر است زودتر در انتخاب خود تجدیدنظر کنید. حفظ حریم خصوصی شما و رعایت رازداری یکی از اولین حقوقی است که هم مشاور و هم سایر افرادی که در آن مرکز کار می‌کنند، موظف‌اند به آن پایبند باشند.
انواع گروه های روانشناسی در مراکز مشاوره در رشت :
روان شناس بالینی:
این گروه در ارائه خدمات تخصصی بالینی و روان درمانی و مسائلی که به اختلالات یا مشکلات روانی مرتبط است، می توانند کمک کنند.
روان شناس تربیتی:
در زمینه ارائه مشاوره های تحصیلی و راهنمایی برای کسب مهارت های زندگی کمک های بسیار موثری می کنند.
روان شناسان کودک و نوجوان:
به طور تخصصی به موضوعات کودک و نوجوان می پردازند و بسیار بجاست والدین برای بررسی مسائل کودک خود به این گروه مراجعه کنند اگر اصطلاح بازی درمان گر را هم شنیده اید به دسته ای از این متخصصان اطلاق می شود که با استفاده از بازی، به بررسی مسائل کودکان می پردازند.
روان شناس کودکان استثنایی:
اگر بنا به رشته تحصیلی باشد این گروه تنها سر و کارشان باید با کودکان و نوجوانان استثنایی باشد ولی در حال حاضر این طور نیست و این متخصصان وارد خدمات مشاوره ای گسترده شده اند. کارآمدی آن ها به میزان تجربه و آموزش های حرفه ای است که با تلاش خود به آن دست یافته اند.
روان سنج:
تنها اجازه دارند در انجام آزمون های روان شناختی و تحلیل آن که اهمیت زیادی در تشخیص های بالینی دارد، وارد شوند.
نکاتی درباره رابطه مراجعه کننده با مشاور
اگر نسبت به رابطه مشاوره ای دچار تردید، سوال یا هر گونه شبهه ای شدید، می توانید با مدیرفنی مرکز مشاوره خوب در رشت درمیان بگذارید و از وی راهنمایی بخواهید.
گاهی رابطه درمانی مناسب با وجود تلاش طرفین بین یک مشاور و مُراجع شکل نمی گیرد که دلایل خاص خود را دارد، مثلاً مشاور احساس می کند تخصص و توانایی لازم را برای موضوع مورد نظر ندارد، معمولا در چنین شرایطی خود مشاور از مراجع می خواهد به یکی دیگر از همکارانش مراجعه کند و ممکن است شخص خاصی را هم معرفی کند و گزارشی از فرآیند طی شده را به کارشناس جدید ارائه کند.
این را هم بدانید، مشاور یک انسان معمولی مثل دیگران است؛ یعنی تنها به این اعتبار که دارای مدرک تحصیلی در یکی از شاخه های روان شناسی است نمی توان تمام و کمال همه چیز را به او سپرد مگر بر اساس آن چه قبلا اشاره شد از تخصص و تعهد او مطمئن شوید. در این بین احتمال خطای رفتاری و اخلاقی هم از سوی وی وجود دارد.
کارهایی که نباید انجام دهید
برای هر موضوعی به هر مرکز مشاوری مراجعه نکنید. متأسفانه یکی از مسائلی که در مراکز مشاوره کمتر به آن توجه می‌شود این است که افراد به اولین مشاوری که وقت خالی دارد، ارجاع داده می‌شوند در صورتی که کار عقلانی‌تر آن است که هر مشاوری سعی کند در موضوعی که در آن تبحر بیشتری دارد، مراجع بپذیرد و مراجع نیز نسبت به حقوق خود حساس باشد و به مشاوری که در آن زمینه دارای تجربه و کارآمدی لازم است، مراجعه کند.
•    مقایسه نکنید
•    قضاوت نکنید
•    عجله نکنید
•    هر چیزی را برای دیگران تعریف نکنید
کارهایی که شما باید انجام دهید
•    تمرینات تان را انجام دهید.
•    صادقانه سخن بگویید.
•    حتی کوچک‌ترین و بی‌اهمیت‌ترین مسائل را با مشاور درمیان بگذارید.
•    به جلسات مشاوره پایبند باشید

امتیاز کلی این مطلب (0)

0 از 5 ستاره

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0
نظر شما به سامانه مدیریت ارسال شده است.
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : فیس بوک  - گوگل پلاس - - توئیتر - - واتس اپ - - تلگرام - - اینستاگرام - - لینکدین -

درباره ما

erasht mini logo ما فضای مجازی رشت هستیم
درگاهی جهت دسترسی به اطلاعات شهر ، آب و هوا ، مشاغل و آگهی های نیازمندی و فروش


warning logo شرایط درج اگهی ها
مسئولیت آگهی های درج شده در این سایت بر عهده آگهی دهنده می باشد.

تماس با ما

rasht-map

دفتر مرکزی ما :

شهر باران ، منطقه شهر یاران

بین بوستان دانشجو و مفاخر

ساختمان سرو ، طبقه سوم

تلفن: 01391010920 داخلی 1

سامانه پیامک : 10007412

نمادهای اعتماد و مجوزها

logo-samandehi

Offcanvas Module

Our themes are built on a responsive framework, which gives them a friendly, adaptive layout